Logo  
Menu
- Odpowiedz
- Spis wątków
- Napisz nowy wątek
- Spis kategorii
- Szukaj
- Zaloguj się
- Przypomnij mi moje hasło!
- Zarejestruj się
- Świętokrzyska Kolejka Dojazdowa

 
Witamy na forum dyskusyjnym Jędrzejowskiej / Świętokrzyskiej Kolejki Dojazdowej i Klubu jej miłośników! Zapraszam do poruszania wszelkich wątków dotyczących naszej kolejki, przedstawiania własnych pomysłów, przemyśleń, zastrzeżeń i wyrażania opinii o działalności. Tylko razem możemy dalej ją rozwijać, pozostawiając potomnym - nie zapominając przy tym o zobowiązującej historii, szacunku dla tradycji, pamięci dla pokoleń tworzących ją ludzi! W związku z problemami z robotami sieciowymi rozsyłającymi spam zmuszeni zostaliśmy do ograniczenia możliwości umieszczania nowych wątków tylko przez osoby zarejestrowane. Zapraszamy do nie ograniczonej niczym dyskusji.
Forum dyskusyjne Krakowskiego Klubu Miłośników Jędrzejowskiej Kolei Dojazdowej » Inne pytania dotyczące kolejki » kosiarka »

Strony, które warto odwiedzić
Wszystkie fora czyta aktualnie 1 osób
» Dodaj swoją reklamę «
- r e k l a m a -

Ostatnia wiadomość w wątku: 2018-09-25 09:53:10 napisana przez sklepkosiarki
Pokaż ostatnią wiadomość

Wyświetlam 7 wiadomości na 1 stronie
^andrzej2110
Użytkownik lokalny

Napisanych postów: 337
Ostatni post: 2013-03-29 11:57:40


Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
1. kosiarka Odpowiedz
2008-04-10 21:21:32 | URL: #
    Wpadłem na pomysł aby agregat koszący zdjąć z Lxd2 333 i zamontować go na jednym z wózków http://www.expres-ponidzie.k-ow.net/galeria/adamo/09/b16.htm nad tym zamontować skrzynie jak na platformie tak aby mona był umieścić tam agregat prądotwórczy. z jednej strony sprzęg i do popychania kosiarki mona by wykorzystać drezynę. na pewno by takie koszenie wyszło taniej niż za pomocą lokomotywy.dodatkowo można by kosić odcinki na których nie jest prowadzony ruch a mona by uruchomić przejazdy drezynowe (to w przyszłości)


^Tomek_z_Kielc
Użytkownik lokalny

Tomek_z_Kielc

Napisanych postów: 142
Ostatni post: 2012-08-21 13:21:21
GG: 9425632


Odwiedź stronę domową autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
2. RE: kosiarka Odpowiedz
2009-09-14 21:58:50 | URL: #
    Obawiam się, że drezyna mogłaby temu zadaniu nie podołać, w końcu OIDP ma silnik od 126p...

Co innego Lyd1, zawsze to spali mniej paliwa niż rumun. Gdyby dało się zamontować odpowiedni agregat na wózku, nie byłoby przynajmniej konieczności ciągnięcia za sobą brankarda - sprawę mógłby załatwić luzak z tak zbudowaną kosiarką. Problemem może być jednak montaż urządzeń cięgłowo-zderznych - trzeba by zamontować całą belkę zderzakową, zderzak i sprzęg, i to po obu stronach, bo kosiarka jest montowana do konstrukcji sprzęgu - w sumie kupę żelastwa, za które ktoś musiałby zapłacić. Pozostaje też czysto formalna kwestia dopuszczenia takiego ustrojstwa do ruchu - w końcu Lxd2 ma tylko domontowaną kosiarkę, a to byłaby całkiem nowa konstrukcja (choć z wykorzystaniem starej).

(2009-09-14 22:08:20) Wiadomość została zmodyfikowana

Rowerzysta szynowy, inż. bud. kol.
http://tw_kolejofil.republika.pl
^andrzej2110
Użytkownik lokalny

Napisanych postów: 337
Ostatni post: 2013-03-29 11:57:40


Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
3. RE: kosiarka Odpowiedz
2009-09-14 22:49:28 | URL: #
    Zderzak wystarczy z jednej strony. Ciecie odbywa się na popychu a powrót na holu.
Dopuszczenie do ruchu. hmm Ale to nie jest pojazd do jazdy rozkładowej. To pojazd specjalny/techniczny na użytek własny kolejki. Taki "wózek torowy".
Co do samej kosiarki to widzę że używacie linki stalowej jako "żyłki". Nie próbowaliście używać łańcucha?? Ja kiedyś coś podobnego do ciągnika. Służyło do cięcia łęcin i zielska w ziemniakach. Łańcuch musi mieć drobne ogniwka ale grube (aby się nie zerwał pod obciążeniem). Bodajże w tamtym roku przy jakieś galerii było napisane że kosiarka nie dała rady przeciąć jakiś zarośli. łańcuch dał by rade. Linka jest za lekka i ma za słabo siłę odśrodkowo.
http://hobby-elektronika.eu/probnik.html

(2014-04-22 16:13:02) Wiadomość została zmodyfikowana
^Lowca
Użytkownik lokalny

Napisanych postów: 82
Ostatni post: 2010-06-25 14:24:41


Napisz e-mail do autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
4. RE: kosiarka Odpowiedz
2009-09-15 09:15:10 | URL: #
    Nie ma czegoś takiego jak dopuszczenie do ruchu - to jest wymysł tych co za to biorą pieniądze!
Jest za to:
a) dopuszczenie do eksploatacji typu pojazdu kolejowego
b) certyfikat sprawności technicznej taboru

Dodatkowo każdy nowy pojazd kolejowy - czy to lokomotywa czy to wagon musi dostać homologację i się mu robi testy i badania i uzyskać stosowne certyfikaty i pozwolenia na każdą jego część ( że się nie pali, że nie zawiera szkodliwych gówien, stary taty). Nawet drezyna z silnikiem od malucha. Nigdy UTK nie wyda na nią dop. do ekspl. typ. poj. kol., chyba że się ją przebada jako nowy pojazd kolejowy - niestety taka jest procedura.

Jest jednak pewien wybieg generalnie w UTK wiedzą, że gówna ( dawne KD ) lepiej nie ruszać bo tylko smród pójdzie ( dlatego na wszelkie kontrole na dawnych KD wybierają się Panowie kontrolerzy tylko jak dostaną oficjalny donos na piśmie lub telefonicznie - bo niestety procedura zmusza ich wtedy że muszą zareagować - sami z siebie omijają wąskotorówki szerokim łukiem, mają tyle do roboty z prywaciarzami że nie wiedzą już co z nimi robić ) - więc jest pewna niepisana ( a być może i gdzieś zapisana w wew. przepisach UTK lub coś takiego ) reguła - wszystko co jeździło na dawnych KD za czasów PKP nie wymaga żadnych badań, certyfikatów, pozwoleń, sroleń i nikt w to nie wnika, wystarczy opłacić wnioski stosowne ( wcale nie tanie, ale jest pewien wybieg - obiekty zabytkowe płacą 10% - tak w przepisach UTK pisze tłustym drukiem ) i złożyć stosowną dokumentację do UTK by dostać dopuszczenie do eksploatacji typu pojazdu kolejowego. Ni mniej ni więcej Wmc ją dostanie, samoróbka nigdy chyba że przejdzie szlak badań i biurokratycznych dupereli taki sam jak najnowsze prodtukty PESY i NEWAGU.

Jak wszystkie wagoniki, lokomotywki i drezynki mają już dopuszczenia do ekspl. typu poj. kol., oraz każdy zbiornik ciśnieniowy jest zarejestrowany w TDT, jak są zatwierdzone przez prezesa UTK instrukcje utrzymania i naprawy taboru oraz wszystkie inne papierowe gówna jakie UTK i TDT nakażą opracować ( w Jędrzejowie dochodzi jeszcze UDT z racji parowozu i jego kotła ) - to wtedy dostaje się świadectwo sprawności technicznej taboru.

Czy cert. spr. tech. tab. ktokolwiek w kraju posiada pojęcia nie mam. natomiast dop. do ekspl. typ. poj. kol. posiada jedna jedyna kolejka wąskotorowa w kraju i jest to kolejka we Środzie Wlkp. ( jeszcze jakas kopalnia posiada to na jakieś lokomotywy - chyba Wls150 ale już nie pamiętam na co dokładnie, no i z wąskich torów to by było wszystko w tym arcydługim spisie ) Na stronie UTK jest spis wydanych certyfikatów i świadectw kto ma dużo czasu niech go sobie przeglądnie ino ostrzegam cholernie długi.


TMKW - Uruchamiamy Koszalin Wąskotorowy.
^Tomek_z_Kielc
Użytkownik lokalny

Tomek_z_Kielc

Napisanych postów: 142
Ostatni post: 2012-08-21 13:21:21
GG: 9425632


Odwiedź stronę domową autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
5. RE: kosiarka Odpowiedz
2009-09-15 13:29:00 | URL: #
    ^andrzej2110 napisał:
> Zderzak wystarczy z jednej strony. Ciecie odbywa się na popychu a powrót na holu.

Wystarczy, o ile samą kosiarkę przymocuje się bezpośrednio do ramy wózka. Tymczasem jest ona montowana do zderzaka i sprzęgu - trzeba by ją przerobić, w sumie może mniej roboty niż montaż sprzęgu.

^Lowca napisał:
> Jest za to:
> a) dopuszczenie do eksploatacji typu pojazdu kolejowego

O to mi chodziło, tylko oficjalnej nazwy zapomniałem

(2009-09-15 13:34:12) Wiadomość została zmodyfikowana

Rowerzysta szynowy, inż. bud. kol.
http://tw_kolejofil.republika.pl
^andrzej2110
Użytkownik lokalny

Napisanych postów: 337
Ostatni post: 2013-03-29 11:57:40


Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
6. RE: kosiarka Odpowiedz
2009-09-15 20:22:58 | URL: #
    ^Tomek_z_Kielc napisa?/a:
> ^andrzej2110 napisał:
> > Zderzak wystarczy z jednej strony. Ciecie
> odbywa się na popychu a powrót na holu.
>
> Wystarczy, o ile samą kosiarkę przymocuje się
> bezpośrednio do ramy wózka. Tymczasem jest ona
> montowana do zderzaka i sprzęgu - trzeba by ją
> przerobić, w sumie może mniej roboty niż montaż
> sprzęgu.
Mocowana do sprzęgu bo nie ma innej możliwości. to tej kosiarki można wykorzystać jeden z wózków od Lxd2 które stoją na stacji bezużyteczne. Z jednej strony kosiarka, z drugiej sprzęg a na górę można dać generator prądu.

sklepkosiarki
Użytkownik globalny

Napisanych postów: 2
Ostatni post: 2018-09-25 09:53:10


Napisz e-mail do autora Odwiedź stronę domową autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
7. RE: kosiarka Odpowiedz
2018-09-25 09:53:10 | URL: #
    Jeśli szukasz części do kosiarek, zajrzyj na stronę https://sklep-kosiarki.pl, bardzo dużo części do kosiarek

Wyświetlam 7 wiadomości na 1 stronie


Użytkownik: Gość
Status: Niezalogowany

Statystyki
Na forum jest 1 użytkowników. W tym: 0 zalogowanych, 1 gości
Na forum znajduje się 2446 wiadomości w 241 wątkach.

:: Odpowiedz :: Spis wątków :: Napisz nowy wątek :: Spis kategorii :: Szukaj :: Zaloguj się :: Przypomnij mi moje hasło! - Zarejestruj się

 
Forum dyskusyjne obsługiwane przez
free4web.pl - Darmowe narzędzia dla webmastera