Logo  
Menu
- Odpowiedz
- Spis wątków
- Napisz nowy wątek
- Spis kategorii
- Szukaj
- Zaloguj się
- Przypomnij mi moje hasło!
- Zarejestruj się
- Świętokrzyska Kolejka Dojazdowa

 
Witamy na forum dyskusyjnym Jędrzejowskiej / Świętokrzyskiej Kolejki Dojazdowej i Klubu jej miłośników! Zapraszam do poruszania wszelkich wątków dotyczących naszej kolejki, przedstawiania własnych pomysłów, przemyśleń, zastrzeżeń i wyrażania opinii o działalności. Tylko razem możemy dalej ją rozwijać, pozostawiając potomnym - nie zapominając przy tym o zobowiązującej historii, szacunku dla tradycji, pamięci dla pokoleń tworzących ją ludzi! W związku z problemami z robotami sieciowymi rozsyłającymi spam zmuszeni zostaliśmy do ograniczenia możliwości umieszczania nowych wątków tylko przez osoby zarejestrowane. Zapraszamy do nie ograniczonej niczym dyskusji.
Forum dyskusyjne Krakowskiego Klubu Miłośników Jędrzejowskiej Kolei Dojazdowej » Jędrzęjowska Kolej Dojazdowa » Ruch w okresie św... »

Strony, które warto odwiedzić
Wszystkie fora czyta aktualnie 1 osób
» Dodaj swoją reklamę «
- r e k l a m a -

Ostatnia wiadomość w wątku: 2009-12-12 23:25:50 napisana przez ^Damian
Pokaż ostatnią wiadomość

Wyświetlam 28 wiadomości na 3 stronach [<<< 1 2 3 >>>]
^Dariusz
Moderator

Dariusz

Napisanych postów: 469
Ostatni post: 2014-07-14 19:31:37


Odwiedź stronę domową autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
1. RE: Ruch w okresie świetności Odpowiedz
2007-03-27 07:49:48 | URL: #
    Cóż, jako ciekawostke podam, że na poczatku lat 90-tych w Jędrzejowie i w zarządzie w Chełmie "rządzili" decydenci zdecydowanie ukierunkowani na wygaszenie ruchu na kolejce. Było sporo klientów zainteresowanych nadal obsługą przez kolejke, ale "udowodniono" im, że lepiej niech sobie znajdą coś innego.

~Dojarek
Gość

2. RE: Ruch w okresie świetności Odpowiedz
2007-03-27 23:00:33 | URL: #
    Słyszałem z różnych źródeł, że wiele wąskotorówek "rozłożono" bez względu na ich faktyczną sytuację ekonomiczną i możliwości dalszego rozwoju, ponieważ zapadła odgórna decyzja że należy je zamknąć. Szkoda, że tak się stało bo obecnie część z nich ponownie uruchomiono i wożą towary oraz ludzi. Mam nadzieję, że ŚwKD będzie dalej rozwijała się dzięki staraniom wszystkich zaangażowanych osób. A pociągi towarowe może jeszcze wyjadą na szlak... Skoro byli chętni w latach 90-tych, to czemu nie miało by ich być teraz. Oczywiście najłatwiej jest coś zlikwidować. Ponowne uruchomienie jest z regóły bardzo trudne.

^Damian
Użytkownik lokalny

Damian

Napisanych postów: 62
Ostatni post: 2010-03-30 17:47:12
GG: 540227


Napisz e-mail do autora Odwiedź stronę domową autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
3. RE: Ruch w okresie świetności Odpowiedz
2007-03-27 23:19:08 | URL: #
    Tzn. wydaje mi się, że teoretycznie byłaby możliwość puszczenia towarów. Chodzi mi tu oczywiście o odcinek Pińczów-Stawiany-... Gdyby znaleźli się chętni na przewozy pozostawałaby tylko kwestia zdobycia transporterów, których sporo (nieużywanych, a sprawnych) jest jeszcze na innych kolejkach.

^andy
Gość

4. RE: Ruch w okresie świetności Odpowiedz
2007-03-28 00:33:57 | URL: #
    ^Damian napisał/a:
> Tzn. wydaje mi się, że teoretycznie byłaby
> możliwość puszczenia towarów. Chodzi mi tu
> oczywiście o odcinek Pińczów-Stawiany-... Gdyby
> znaleźli się chętni na przewozy pozostawałaby
> tylko kwestia zdobycia transporterów, których
> sporo (nieużywanych, a sprawnych) jest jeszcze na
> innych kolejkach.

Do tego konieczna byłaby lokomotywownia w Pińczowie i jakaś SM03 choć w Stawianach... No i jeszcze kwestia zapadni transporterowej - przy zeszłorocznych oględzinach nie wyglądała na kompletną...

Co do chętnych to np. Gacki wożą płyty tirami do Stawian, bo korzystanie z bocznicy Busko - Gacki było nieopłacalne...


^andy
Gość

5. RE: Ruch w okresie świetności Odpowiedz
2007-03-28 00:37:15 | URL: #
    ~Dojarek napisał/a:
> Słyszałem z różnych źródeł, że wiele wąskotorówek
> "rozłożono" bez względu na ich faktyczną sytuację
> ekonomiczną i możliwości dalszego rozwoju,
> ponieważ zapadła odgórna decyzja że należy je
> zamknąć.

Niestety dobrze słyszałeś... Niektóre koleje zamknięto po gruntownym remoncie - np. ś.p. Piotrków - Sulejów...

~Dojarek
Gość

6. RE: Ruch w okresie świetności Odpowiedz
2007-03-28 08:47:58 | URL: #
    > Co do chętnych to np. Gacki wożą płyty tirami do
> Stawian, bo korzystanie z bocznicy Busko - Gacki
> było nieopłacalne...
>

O ile dobrze zrozumiałem, to chodzi o linię normalnotorową. Wydaje mi się, że jest to bardziej kwestia operatora linii kolejowej, niż samej specyfiki transportu szynowego. Myślę, że chyba wszystcy rozumieją o co chodzi.

Chciałbym jeszcze raz wrócić do tematu transportu towarowego na ŚwKD. Myślę że lokalni przedsiębiorcy zainteresowani przewozami towarowymi na pewno byli by cennymi sprzymieżeńcami w rozmowach z samorządami. Nawet tymi niechętnymi kolejce...
Ponadto podpisanie umowy z PKP Cargo mogło by zaowocować zmianą stosunku Firmy do ŚwKD. Mam na myśli takie kwestie jak przekazywanie dalszych odcinków linii kolejowej, czy może nawet odtworzenie bocznicy w Jędzrzejowie.
Wiem, że te wywody brzmią nieco fantastycznie, ale kto wie...
W końcu niektórym wąskotorówkom udało się nawiązać współpracę i całkiem nieźle funkcjonują. Nie jest to łatwy temat, ale może wartało by spróbować?

^Dariusz
Moderator

Dariusz

Napisanych postów: 469
Ostatni post: 2014-07-14 19:31:37


Odwiedź stronę domową autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
7. RE: Ruch w okresie świetności Odpowiedz
2007-03-28 09:09:01 | URL: #
    Niestety, pomijając kwestie emocjonalne, robiliśmy przymiarki ekonomiczne. Przy mozliwej skali przewozów i koniecznych kosztach przedsięwziecie jest bezdyskusyjnie nieopłacalne (biorąc pod uwagę rachunek ekonomiczny).

~Dojarek
Gość

8. RE: Ruch w okresie świetności Odpowiedz
2007-03-28 13:50:06 | URL: #
    No cóż. Rachunek ekonomiczny to podstawowa sprawa w dzisiejszych czasach. Trudno inwestować w jakieś przedsięwzięcie, jeśli będzie przynosiło straty.

^Adam-Ogaza
Użytkownik lokalny

Adam-Ogaza

Napisanych postów: 164
Ostatni post: 2009-02-10 20:02:10


Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
9. RE: Ruch w okresie świetności Odpowiedz
2007-03-28 23:32:09 | URL: #
    Niektóre bocznice dalej istnieją, np. do betoniarni w Jędrzejowie i Hajdaszku. Inne b. łatwo odtworzyć, np. do kamieniołomu w Ptaszniku albo wytwórni pasz na styku Chmielnika i Suchowoli (tor biegnie wzdłuż płotu). Możnaby wynająć nieczynne stacje przedsiębiorczym ludziom, którzy urządziliby na ich terenie np. składy materiałów budowlanych. Stacje by nie niszczały, a raz na kilka dni możnaby wysłać niewielki pociąg (transportery byłyby niepotrzebne), który zaopatrywałby miejscową ludność w węgiel, cegły, kruszywo, czy kostki chodnikowe. Może by się jednak opłacało? Przynajmniej w tym sensie, że ludzie widząc, że kolejka jeździ, nie rozkradaliby szyn.
Jeśli z góry będziemy patrzeć negatywnie, to wiadomo, że nic się nie uda.

^Damian
Użytkownik lokalny

Damian

Napisanych postów: 62
Ostatni post: 2010-03-30 17:47:12
GG: 540227


Napisz e-mail do autora Odwiedź stronę domową autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
10. RE: Ruch w okresie świetności Odpowiedz
2007-03-28 23:56:20 | URL: #
    ^Adam-Ogaza napisał/a:

> Jeśli z góry będziemy patrzeć negatywnie, to
> wiadomo, że nic się nie uda.

Zdecydowanie zgadzam się z Adamem. Wiadomo, że sytuacja ŚwKD jest trudna, ale nie można na wszystko patrzeć tak pesymistycznie. SKPl przecież też narzeka na ciągły brak pieniędzy, problemy z samorządami, fatalny stan torowisk, a jednak miło patrzeć jak np. na Śmigielskiej KD pociągi śmigają z towarami. Ktoś tam już kiedyś zauważył (wielokrotnie cytowane np. na PMK), że z samego ruchu turystycznego wyżyć się nie da i dla funkcjonowania każdej z kolejek potrzebne są przewozy towarowe. A trzeba też zwrócić uwagę, że powoli, bo powoli ale jednak z roku na rok przewozy na kolejkach SKPL rosną. Nie jestem tak blisko przy naszej kolejce jak Darek i być może rzeczywiście koszty uruchomienia "towarów" są wysokie, ale z uwagi na te trudności o których wspomniałem na początku, warto być może jeszcze raz przeanalizować możliwość ponownego uruchomienia przewozów towarowych. Dziś chyba każdy sposób jakiegokolwiek dochodu dla ŚwKD jest na wagę złota.


Wyświetlam 28 wiadomości na 3 stronach [<<< 1 2 3 >>>]


Użytkownik: Gość
Status: Niezalogowany

Statystyki
Na forum jest 1 użytkowników. W tym: 0 zalogowanych, 1 gości
Na forum znajduje się 2446 wiadomości w 241 wątkach.

:: Odpowiedz :: Spis wątków :: Napisz nowy wątek :: Spis kategorii :: Szukaj :: Zaloguj się :: Przypomnij mi moje hasło! - Zarejestruj się

 
Forum dyskusyjne obsługiwane przez
free4web.pl - Darmowe narzędzia dla webmastera