Logo  
Menu
- Odpowiedz
- Spis wątków
- Napisz nowy wątek
- Spis kategorii
- Szukaj
- Zaloguj się
- Przypomnij mi moje hasło!
- Zarejestruj się
- Świętokrzyska Kolejka Dojazdowa

 
Witamy na forum dyskusyjnym Jędrzejowskiej / Świętokrzyskiej Kolejki Dojazdowej i Klubu jej miłośników! Zapraszam do poruszania wszelkich wątków dotyczących naszej kolejki, przedstawiania własnych pomysłów, przemyśleń, zastrzeżeń i wyrażania opinii o działalności. Tylko razem możemy dalej ją rozwijać, pozostawiając potomnym - nie zapominając przy tym o zobowiązującej historii, szacunku dla tradycji, pamięci dla pokoleń tworzących ją ludzi! W związku z problemami z robotami sieciowymi rozsyłającymi spam zmuszeni zostaliśmy do ograniczenia możliwości umieszczania nowych wątków tylko przez osoby zarejestrowane. Zapraszamy do nie ograniczonej niczym dyskusji.
Forum dyskusyjne Krakowskiego Klubu Miłośników Jędrzejowskiej Kolei Dojazdowej » Jędrzęjowska Kolej Dojazdowa » Ruch w okresie św... »

Strony, które warto odwiedzić
Wszystkie fora czyta aktualnie 2 osób
» Dodaj swoją reklamę «
- r e k l a m a -

Ostatnia wiadomość w wątku: 2009-12-12 23:25:50 napisana przez ^Damian
Pokaż ostatnią wiadomość

Wyświetlam 28 wiadomości na 3 stronach [<<< 1 2 3 ]
^Dariusz
Moderator

Dariusz

Napisanych postów: 469
Ostatni post: 2014-07-14 19:31:37


Odwiedź stronę domową autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
1. RE: Ruch w okresie świetności Odpowiedz
2007-03-29 08:29:32 | URL: #
    Rozumiem Wasze uwagi i brak akceptacji dla podejścia "nie da się". Jednak nie odchodźmy od faktów. Na SKPL ruch towarowy jest prowadzony na kolejkach, które ruch takowy prowadziły do samego końca PKP. JKD zaprzestała przewozów w 1993 roku, straciła tabor towarowy i stacje styczne. Adamie, rozmowy o pozyskaniu klientów w Chmielniku są bezprzedmiotowe ze wzgledu na "leśne fakty", które sam stwierdziłeś w zeszłym roku. Mozna zapytać - dlaczego nie prowadzą przewozów towarowych kolejki: nałęczowska, gnieźnieńska, gryficka. ełcka, GKW, piaseczyńska, żuławska ? Rozumiem, że chcielibyśmy powotu do świetności, ale też stąpajmy po ziemi.

~Dojarek
Gość

2. RE: Ruch w okresie świetności Odpowiedz
2007-03-29 09:42:15 | URL: #
    Widzę, że wsadziłem przysłowiowy kij w mrowisko! Dyskusja zrobiła się bardzo "intensywna".
Trudno mi wypowiadać się na temat samych przewozów towarowych, bo właściwie w żaden sposób nie jestem związany z kolejką i nie znam realiów ekonomicznych i technicznych.
Natomiast słuszną moim zdaniem uwagę zgłosił kolega Adam Ogaza. Jeżdząc trochę po naszym kraju zauważyłem przedziwny paradoks. Na wiele małych stacyjek kolejowych towary są dowożone - samochodami ciężarowymi... Po prostu FIRMA nie mając pomysłu na dalsze funkcjonowanie niektórych stacji towarowych wynajęła je prywatnym osobom na składy opału i materiałów budowlanych. Ktoś inny teraz tam handluje i często zarabia spore pieniądze. Oczywiście korzystając przy okazji z własnego transportu samochodowego, a nie szynowego.
ŚwKD też dysponuje sporą powierzchnią handlową, chociażby stacje w Jędrzejowie, Pińczowie czy Stawianach. Są to dobre lokalizacje z dogodnym dojazdem. Na naszym rynku budowlanym w ostatnich miesiącach nastąpiło spore ożywienie. Podobno ta tendencja ma utrzymywać się przez najbliższe lata. Cegła, pustaki, cement, stal i wiele innych materiałów sprzedają się bardzo dobrze. Do tego dochodzi węgiel, który w naszym kraju chyba zawsze będzie się sprzedawał.
Może wartało by poszerzyć działalność ŚwKD o handel? Można wykorzystać powierzchnię stacyjną i magazyny, które przecież właśnie w tym celu zostały dawno temu wybudowane. Nie twierdzę, że trzeba zacząć od otwarcia mega składu.
Na początek coś drobnego i można powoli rozkręcać interes. Stacje ożyją a dodatkowe dochody zasilą kasę kolejki. A później można ewentualnie myśleć o kolejowych przewozach towarowych.

^Adam-Ogaza
Użytkownik lokalny

Adam-Ogaza

Napisanych postów: 164
Ostatni post: 2009-02-10 20:02:10


Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
3. RE: Ruch w okresie świetności Odpowiedz
2007-04-01 23:20:08 | URL: #
    Wracając do tematu, pod tym adresem http://dev01.nazwa.pl/skany/rozne/wyk_waski.jpg znalazłem ciekawy artykuł z roku 1980 w znacznej części poświęcony JKD. Opisany jest tam początek końca wąskotorówek w Polsce i pierwsze próby ich ratowania. Polecam.

^Lowca
Użytkownik lokalny

Napisanych postów: 82
Ostatni post: 2010-06-25 14:24:41


Napisz e-mail do autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
4. RE: Ruch w okresie świetności Odpowiedz
2007-04-02 09:35:37 | URL: #
    Nałęczowska KD nie prowadzi towarowych, bo jej naczelnik sobie tego za wszelką cenę nie życzy i bardzo skutecznie to uniemożliwia, pomimo tego, że powinien wg. mnie ustąpić ma trochę racji - przyznaję, ale tylko trochę.

Gryficka KD nie prowadzi ruchu, bo na jedynym odcinku jaki jest czynny i jaki wogóle jest ich nie mogą kursować transportery ze względu na wiadukt normalnotorowy, poza tym PKP pocięlo prawqie wszystkie transportery po zamknięciu linii Łożnica-Stpenica, a szkoda bo w Rewalu i Niechorzu odbiorcy by się znaleźli.

Grójecka KD nie wozi towarów, bo jak myślę prezes ich towarzystwa nie jest tym zainteresowany - a dlaczego? - a dlatego: UE nie daje pieniędzy na transport kolejowy.
Idzie gigantyczna kasa na turystykę i na ochronę zabytków też, ale nie na działalność komercyjną. A oni kupę kasy dostają z UE, w 2005 roku samorząd dostał z UE na wymianę 1000 sztuk podkładów! - podobno.
Poza tym nie tam ma prawie czym, zostało raptem z 8 transporterów, stacja towarowa zarośnięta po pas, a SM03 nie jest ich tylko UG Krasne i jako ciekawostkę dodam, że wpisaną do rejestru zabytków Mławskiej KD.

Ełcka nie wozi, bo nie ma komu, a może też z takiego samego powodu co w Piasecznie.

Gdańska KD nie wozi, bo jedyna zapadnia transporterowa na ich sieci jest w Lisewie, a od Ostaszewa do Lisewa tor leży tylko miejscami.

GKW nie wozi, bo wszystkie kopalnie albo padły, albo pobudowały bocznice normalnotorowe, podobnie elektrownie, a oni bardzo by chcieli - na ich stronie jest oferta, że mogą świadczyć takie usługi - ale jak widać, jeszcze nikt się nie połasił, więc nie mają komu.

Poza tym coś wam powiem jak to jest z towarowymi, bo jestem nieco bliżej skpl-u i tego tematu:
To jest niesamowita kupa piepszenia się i użerania z PKP, i przedewszystkim z UTK.
Trzeba też walczyć o wpisanie stacji do WOT-u, a to trwa i trwa...
Potem niesamowita masa problemów z osiowym, które przechodzi na klienta, bo tak ten interes jest urządzony, że jak wąskotorówka utknie w polu z pwoowdu awarii to osiowe płaci klient, a oni się tego boją jak cholera, raz zapłacą i rezygnują z usług kolejki - spytajcie pkp dlaczego tak przepisy zrobili.
Poza tym rewizje taboru, podpis rewidenta kosztuje ok. 2000-2500 złotych, a obręcze w transporteerach się zużywają, klocki też, jeżdżą hamując tylko lokomotywą czasami.
A UTK firmy komercyjne sprawdza, przychodzi baba i mierzy obręcz, mierzy główkę szyny, a potem odchodzi z torbą czekolad i bombonierek, bo inaczej zamkła by ten biznes na 4 spusty.
Do tego inspekcja pracy, bo to firma komercyjna i wszystko inne, odbiory techniczne, od towarowych tory się niszczą i trzeba dbać, a na nic nie mają pieniędzy, na nic!
Na Kaliskiej KD w 2006 roku nie wymienili ani jednego podkładu, tylko wszystko robią na ściągach, z całej załogi ze Zbierska odeszli najlepsi pracownicy z powodu ciągłęgo zalegania za pensje, zostały 4 osoby - jak oni robią na Kaliskiej 100 tysięcy ton rocznie i 2-3 pociągi dziennie na widoczność w 4 osoby ( 2 kierowników vel dyżurnych ruchu i 2 maszynistów ) nie mam pojęcia, bo to poprostu CUD.

Dla pojedynczych wagonów w miesiącu naprawdę lepiej sobie dać spokój, bo głowa boli.
Jak nie wali się zakontraktowanych przewozów z umowami, ciągłych jak na skpl-u to lepiej sobie towarowe odpuścić, bo będzie się tylko dokładać do interesu.

(2007-04-02 20:14:59) Wiadomość została zmodyfikowana

TMKW - Uruchamiamy Koszalin Wąskotorowy.
^Dariusz
Moderator

Dariusz

Napisanych postów: 469
Ostatni post: 2014-07-14 19:31:37


Odwiedź stronę domową autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
5. RE: Ruch w okresie świetności Odpowiedz
2007-04-02 11:51:00 | URL: #
    Dziekuję Ci bardzo za informację. Cóż, z przkrością trzeba stwierdzić, że masz pełną rację. Bywam czasami na kolejkach prowadzacych ruch towarowy i ja równiez jestem pełen uznania dla ludzi, którzy to robią i dla icj niesamowitej dtereminacji.

Trzymam kciuki za Koszalińską KD !!!

^Lowca
Użytkownik lokalny

Napisanych postów: 82
Ostatni post: 2010-06-25 14:24:41


Napisz e-mail do autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
6. RE: Ruch w okresie świetności Odpowiedz
2007-04-02 11:59:34 | URL: #
    Dzięki.

Wszystkich zapraszam na aszą stronę internetową:

www.waskotorowka.koszalin.pl

W dziale galeria są prace naszego towarzystwa, na samym dole od jesieni 2005 gdy zaczęły się pierwsze prace, aż do dzisiaj, także jak wejdziecie to zjedźcie najpierw na dół i idźcie do góry.
Kto był 2-3 lata temu w Koszalinie ten wie jaki tam był syf, PKP zostawiło gołe ściany i kilkanaście kontenerów śmieci i gruzu.

Porozmawiam z twórcą naszej strony o jakiejś wymianie linków na stronach - sądzę, że będzie ZA.

(2007-04-02 17:58:16) Wiadomość została zmodyfikowana

TMKW - Uruchamiamy Koszalin Wąskotorowy.
^PREZES
Użytkownik lokalny

Napisanych postów: 5
Ostatni post: 2007-04-07 10:04:05


Napisz e-mail do autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
7. RE: Ruch w okresie świetności Odpowiedz
2007-04-06 07:37:32 | URL: #
    Jędrzejowska kolejka okres świetności przechodziła w latach 50 i 60 tych. w okresie tym przewoziła ponad półtora miliona ton ładunków netto oraz kasy biletowe tylko na kolejce sprzedawały ponad milion sześćset tysięcy biletów . Specyfika JKD polegała na tym że posiadała kilka parowozowni tj. wiodącą z dużym zapleczem maszynowym w Jędrzejowie oraz z mniejszym zapleczem w Bogorii , Kazimierzy Wielkiej , charsznicy.
Posiadała punkty styczne z koleją normalnotorową w Jędrzejowie , Stawianach Pińczowskich , Charsznicy , Kocmyrzowie i Szczucinie . W Polsce była najdłuższa trasa pociągu osobowego Jędrzejów - Szczucin i z powrotem . Co do ilości pociągów to na odcinku Bogoria SZczucin Kursowało sześć par planowych z jędrzejowa diewięć par plus pociągi dodatkowe .Poszczególne odcinki obsługiwały różne parowozownie Jędrzejów jeździłdo bogorii i Kazimierzy Kazimierza do charsznicy i Kocmyrzowa Bogoria do Szczucina i Jacimowic Jeśli znajdę coś materiałów na tematy ilości Pociągów to postaram się podzielić wiadomościami WESOŁYCH ŚWIĄT

^Damian
Użytkownik lokalny

Damian

Napisanych postów: 62
Ostatni post: 2010-03-30 17:47:12
GG: 540227


Napisz e-mail do autora Odwiedź stronę domową autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
8. RE: Ruch w okresie świetności Odpowiedz
2009-12-12 23:25:50 | URL: #
    Tak sobie porównywałem rozkłady jazdy pociągów pasażerskich z lat 60-tych i 80-tych i zauważyłem spore różnice czasowe w pokonywaniu określonych odcinków. Otóż w połowie lat 60-tych odcinek z Jędrzejowa do Umianowic, wagon motorowy pokonywał w 48 min (parowóz z wagonami niewiele dłużej) co daje średnią prędkość 27,5 km/h, a w latach 80-tych było to już 71 min, co dawało prędkość 18,6 km/h. Odcinek Umianowice-Pińczów, wagon motorowy pokonywał w 17 min! Te prędkości są niezłe nawet na obecne czasu. PKS z Umianowic do dworca w Pińczowie jedzie ok. 20 min. W sumie nic dziwnego, że wraz z rozwojem transportu samochodowego i zwiększającym się czasem przejazdu, ruch pasażerski tracił popularność. Z czego wynikają więc takie różnice czasowe? Czy spowodowane to było pogarszającym się stanem torowiska, czy może zmianą taboru-na cięższe i silniejsze, ale wolniejsze od parowozów-lokomtywy Lxd 2? Ciekawostką jest też fakt, że połowa kursów w latach 60-tych realizowana była wagonami motorowymi. Zastanawiam się, jak mieścili się ludzie w takich pojedynczych wagonach (chyba, że jechały jakieś doczepki), skoro właśnie w tym czasie notowano największe w historii kolejki przewozy pasażerskie. Jak to się ma to do znanych mi opowieści o 100% frekwencji w 4 wagonach, które widziano na ciuchci jeszcze na początku lat 70-tych?

Wyświetlam 28 wiadomości na 3 stronach [<<< 1 2 3 ]


Użytkownik: Gość
Status: Niezalogowany

Statystyki
Na forum jest 1 użytkowników. W tym: 0 zalogowanych, 1 gości
Na forum znajduje się 2445 wiadomości w 241 wątkach.

:: Odpowiedz :: Spis wątków :: Napisz nowy wątek :: Spis kategorii :: Szukaj :: Zaloguj się :: Przypomnij mi moje hasło! - Zarejestruj się

 
Forum dyskusyjne obsługiwane przez
free4web.pl - Darmowe narzędzia dla webmastera