Logo  
Menu
- Odpowiedz
- Spis wątków
- Napisz nowy wątek
- Spis kategorii
- Szukaj
- Zaloguj się
- Przypomnij mi moje hasło!
- Zarejestruj się
- Świętokrzyska Kolejka Dojazdowa

 
Witamy na forum dyskusyjnym Jędrzejowskiej / Świętokrzyskiej Kolejki Dojazdowej i Klubu jej miłośników! Zapraszam do poruszania wszelkich wątków dotyczących naszej kolejki, przedstawiania własnych pomysłów, przemyśleń, zastrzeżeń i wyrażania opinii o działalności. Tylko razem możemy dalej ją rozwijać, pozostawiając potomnym - nie zapominając przy tym o zobowiązującej historii, szacunku dla tradycji, pamięci dla pokoleń tworzących ją ludzi! W związku z problemami z robotami sieciowymi rozsyłającymi spam zmuszeni zostaliśmy do ograniczenia możliwości umieszczania nowych wątków tylko przez osoby zarejestrowane. Zapraszamy do nie ograniczonej niczym dyskusji.
Forum dyskusyjne Krakowskiego Klubu Miłośników Jędrzejowskiej Kolei Dojazdowej » Rozkład Jazdy » rozkład »

Strony, które warto odwiedzić
Wszystkie fora czyta aktualnie 1 osób
» Dodaj swoją reklamę «
- r e k l a m a -

Ostatnia wiadomość w wątku: 2009-02-05 23:57:50 napisana przez ^Adam-Ogaza
Pokaż ostatnią wiadomość

Wyświetlam 18 wiadomości na 2 stronach [<<< 1 2 ]
^Dariusz
Moderator

Dariusz

Napisanych postów: 469
Ostatni post: 2014-07-14 19:31:37


Odwiedź stronę domową autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
1. RE: rozkład Odpowiedz
2006-10-20 08:19:11 | URL: #
    Dawne rozkłady były bardzo ciekawie konstruowane. Z rozmów ze starymi mechanikami wynika np, że z rozkładu wynikało, że aby się w nim zmieścić należało jechać z prędkością 45 km/h. PX zaś miał oficjalne wskazanie - prędkość max 35 km/h. Na dobrze utrzymanych torowiskach pociągi prowadzone Px-ami potrafiły osiągnąć prędkości pow. 50 km/h - ale to dawne czasy.

^Damian
Użytkownik lokalny

Damian

Napisanych postów: 62
Ostatni post: 2010-03-30 17:47:12
GG: 540227


Napisz e-mail do autora Odwiedź stronę domową autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
2. RE: rozkład Odpowiedz
2006-10-21 23:17:20 | URL: #
    Z opowieści bliskich mi osób,które niegdyś bardzo często podróżowały szlakakmi JKD wynika,że rozkład bardzo często był wywracony do góry nogami.Spowodowane było to tym,że wraz z wagonami pasażerskimi jeździły także wagony towarowe.Odczepianie,manewry i doczepianie wagonów towarów do składu pasażerskiego na poszczególnych stacjach (a szczególnie w Umianowicach) zajmowało bardzo dużo czasu,co w konsekwencji powodowało spore opóźnienia w kursowaniu pociągów osobowych.Najciekawszy jest fakt,że dla podróżnych takie opóźnienia nie były podobno niczym niezwykłym,dlatego nikt też nie robił z tego powodu awantur.

^Dariusz
Moderator

Dariusz

Napisanych postów: 469
Ostatni post: 2014-07-14 19:31:37


Odwiedź stronę domową autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
3. RE: rozkład Odpowiedz
2006-10-27 20:06:15 | URL: #
    Tak, były to tzw. pociągi mieszane. W rozkładzie miały załozony dłuższy czas przejazdu, ale nikt nigdy wcześniej nie był w stanie ustalić jak długo potrwają manewry. Był to swego rodzaju kompromis pomiędzy podstawową działalnością przewozową towarów a "misją" przewozów pasażerskich. Ta jak wiemy na większości kolejek skończyła sie w drugiej połowie lat 80-tych.

^Adam-Ogaza
Użytkownik lokalny

Adam-Ogaza

Napisanych postów: 164
Ostatni post: 2009-02-10 20:02:10


Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
4. RE: rozkład Odpowiedz
2006-12-08 18:55:32 | URL: #
    W którym miejscu trasy, według aktualnego rozkładu, pociąg jedzie najszybciej? Jaką rozwija wtedy planową prędkość?

^Dariusz
Moderator

Dariusz

Napisanych postów: 469
Ostatni post: 2014-07-14 19:31:37


Odwiedź stronę domową autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
5. RE: rozkład Odpowiedz
2006-12-08 20:34:01 | URL: #
    Rozkład jazdy pociągów turystycznych nie jest wiążący - tak więc średnie prędkości wynikające z podzielenia drogi przez czas nie odpowiadają faktycznym, które sa mocnozróżnicowane. Stan torowiska jest bardzo różny i zmienia się. SwKD jest kolejką na której przykłąda sie dużą wagę do zapewnienia właściwego stanu torowiska. Praktycznie cały czas w miarę możliwości osobowych prowadzone sa prace na szlaku. Jeden toromistrz praktycznie tylko cały czas pracuje przy utrzymaniu mostów. Faktyczna prędkość zależy od niedyskutowalnej decyzji mechanika na którą skłąda się ocena zachowania rozkłądu, aktualnego stanu odcinka jazdy oraz wynikającego z doświadczenia oceny wpływu prędkości na to co będzie się dalej z nim działo. Przykładowo ostatnio utrzymuje się niską prędkość w Pińczowie - jakość odcinka z trudnych do wyjaśnienia przyczyn uległa znaczacemu pogorszeniu.

^Adam-Ogaza
Użytkownik lokalny

Adam-Ogaza

Napisanych postów: 164
Ostatni post: 2009-02-10 20:02:10


Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
6. RE: rozkład Odpowiedz
2006-12-08 22:23:32 | URL: #
    ^Dariusz napisał/a:
> Przykładowo ostatnio utrzymuje się niską prędkość w Pińczowie
> - jakość odcinka z trudnych do wyjaśnienia przyczyn uległa znaczacemu pogorszeniu.

To akurat zauważyłem, goniąc w Pińczowie pociąg na rowerze. M.in. stąd właśnie moje pytanie. Zauważyłem też, że w niektórych miejscach w Pińczowie wagony bardzo się chwiały.

^Dariusz
Moderator

Dariusz

Napisanych postów: 469
Ostatni post: 2014-07-14 19:31:37


Odwiedź stronę domową autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
7. RE: rozkład Odpowiedz
2006-12-11 20:32:20 | URL: #
    Niestety, to prawda. Najgorzej sytuacja wygląda obok starej betoniarni.

^Adam-Ogaza
Użytkownik lokalny

Adam-Ogaza

Napisanych postów: 164
Ostatni post: 2009-02-10 20:02:10


Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
8. RE: rozkład Odpowiedz
2009-02-05 23:57:50 | URL: #
    ^Adam-Ogaza napisa?/a:
> Mam jeszcze jedną sugestię. Czy nie dałoby się
> tak ułożyć rozkładu, aby pociąg jechał nieco
> szybciej? Wiem, że jest to technicznie możliwe.
> Podczas imprezy 13.X. poprosiłem kierownika
> pociągu, by pojechał do Pińczowa najszybciej jak
> się da (byliśmy nieco spóźnieni). Zrobił całą
> trasę w 1,5 godziny (co prawda zatrzymując się
> tylko raz na chwilę w Motkowicach).
> Jazda z większą prędkością jest naprawdę extra!
> Trochę bardziej buja, koła szybciej stukają o
> łączenia szyn, ale najbardziej czaderskie są
> gałęzie drzew w lesie jakubowskim, które śmigają
> w oknach letniaka jak opętane i z wielkim impetem
> roztrzaskują się o framugi. Wszystkim się
> podobało - to jest to, co tygrysy lubią
> najbardziej! Jak ktoś nie wierzy, nakręciłem
> kilka filmów. Gdy znajdę czas, aby je
> skompresować, to je podeślę, albo umieszczę
> gdzieś sam w sieci.

> Wiem, że z prędkoscią wąskotorówki nie można
> przesadzać. Stan szyn z roku na rok raczej się
> nie poprawia, a wagony wąskotorowe są raczej
> wywrotne. Niemniej myślę, że skrócenie czasu
> przejazdu trasy J-P o np. 10 min nie
> spowodowałoby wielkiego zagrożenia, a
> zyskalibyśmy podwójnie:
> 1) Jazda stałaby się bardziej ekscytująca.
> 2) Mamy dodatkowe 20 minut na zwiedzanie.

Co się odwlecze, to nie uciecze http://www.youtube.com/watch?v=i0D8SvIZnqk

(2009-02-06 00:29:16) Wiadomość została zmodyfikowana
Wyświetlam 18 wiadomości na 2 stronach [<<< 1 2 ]


Użytkownik: Gość
Status: Niezalogowany

Statystyki
Na forum jest 1 użytkowników. W tym: 0 zalogowanych, 1 gości
Na forum znajduje się 2446 wiadomości w 241 wątkach.

:: Odpowiedz :: Spis wątków :: Napisz nowy wątek :: Spis kategorii :: Szukaj :: Zaloguj się :: Przypomnij mi moje hasło! - Zarejestruj się

 
Forum dyskusyjne obsługiwane przez
free4web.pl - Darmowe narzędzia dla webmastera