^Dariusz
Moderator

Napisanych postów: 469
Ostatni post: 2014-07-14 19:31:37

|
2. RE: muzeum
|
Odpowiedz
|
2006-10-15 20:01:38 | URL: # |
|
Tak, na razie czekamy na obiecane przez władze Jędrzejowa pomieszczenia w odbudowywanej dawnej świetlicy.
|
|
^Wukasch
Użytkownik lokalny
Napisanych postów: 27
Ostatni post: 2009-05-07 21:18:42

|
3. RE: muzeum
|
Odpowiedz
|
2006-10-18 13:57:16 | URL: # |
|
No właśnie, w pełni popieram kolege Maćka ale wydaje mi się że aby kolejka stała się koleją muzealną to konieczne jest utrzymanie działającego parowozu, zwiększenie ilostanu zabytkowych wagonów i odejście od krzykliwego malowania wagonów jeżdzących w pociągach rozkładowych. Na GKW się da to może i w Jędrzejowie warto by pomyśleć nad przywróceniem poprawnej kolorystyki zarówno nieszczęsnym letniakom jak i (a może i przede wszystkim) wagonowi 3Aw. Nie wspomnę już że na kolei muzealnej nie ma prawa być stacji pomalowanej w kolorowe trójkąty. Może mój głos w tej sprawie jest trochę radykalny ale tak właśnie widziałbym kolej muzealną w Jędrzejowie. I może kiedyś tak będzie...
|
|
^Adam-Ogaza
Użytkownik lokalny

Napisanych postów: 164
Ostatni post: 2009-02-10 20:02:10

|
4. RE: muzeum
|
Odpowiedz
|
2006-10-18 21:33:33 | URL: # |
|
Dorzucę jeszcze kilka dalszych sugestii:
1. Obsługa pociągów powinna pracować wyłącznie w strojach służbowych, najlepiej historycznych.
2. Powinno się wrócić do starych wzorów biletów, np. na małych kartonikach (pamiętam, jak w dzieciństwie je zbierałem). Wypisywanie biletów na współczesnych blankietach wpłaty psuje efekt. Ponadto w pewnym momencie na trasie konduktor powinien przejść się po składzie i skasować bilety takim starym dziurkaczem.
3. Należy zadbać o historyczny wystrój wagonów. Można je ozdobić replikami przedwojennych afiszy, ogłoszeń, plakatów, wywiesić np. regulamin przewozów pasażerskich sprzed 90 lat (nie wiem, czy akurat taki dokument istnieje, ale rozumiecie, o co chodzi...).
Są to w sumie drobiazgi, nie kosztujące wiele, ale powodujące, że pasażer poczuje się jak w innym świecie i chętniej przyjedzie do Jędrzejowa ponownie.
|
|
^Maciek
Moderator

Napisanych postów: 236
Ostatni post: 2015-09-24 14:03:31
GG: 15656323

|
5. RE: muzeum
|
Odpowiedz
|
2006-10-19 01:03:53 | URL: # |
|
W pełni zgadzam się z kolegą Wukaschem zarówno jeśli chodzi o parowóz, malowanie wagonów jak i kolorystykę stacji. Niestety nie możemy przeciwstawić się jędrzejowskiej wizji kolejki, a nawet więcej - nie chcemy. Może i razi ona oko, rani serce ale poniekąd tworzy też w powiązaniu z muzyką pewien niepowtarzalny klimat tej kolejki. Myślę, że najlepiej będzie po prostu przeczekać te mody. Póki jest pośród klientów zapotrzebowanie na kolorowe wagoniki, właśnie to się podoba, trzeba zagryźć wargi i się do tego dostosować. Myślę jednak, że z czasem zarówno wymogi kolei muzealnej jak i ściślejsze nawiązanie i kultywowanie chlubnej tradycji kolei jędrzejowskiej wymusi powrót do wąskotorowej klasyki. Parowóz mimo kolejnych udanych prób przedłużenia rewizji zbliża sie nieubłaganie do NG. W przypadku braku zmian w przepisach uwzględniających szczególny sposób służby parowozu na ŚwKD (okazjonalnie, nie w klasycznym cyklu pracy) trzeba będzie wysupłać około 140 000 złotych na przeprowadzenie rewizji! Jeśli samorządy staną na wysokości zadania jak to miało miejsce w Rewalu spokojna nasza głowa, w przeciwnym wypadku... pomnik, zimna rezerwa? Miejmy nadzieję, że do tego nie dojdzie.
W odpowiedzi na punkty Adama:
1. Wszyscy pracownicy kolejki w roku 2003 zostali dzięki staraniom i hojności kolegi Pawła wyposażeni w firmowe uniformy: czapka, koszula, polar z nadrukami, naszywkami. Może nie nawiązują one ściśle do strojów historycznych, ale pozwalają w godny sposób reprezentować kolejkę. Jedyne zastrzeżenia może wzbudzać tutaj czapka będąca typową bejsbolówką. Wszystko to za sprawą kosztów - zamówienie dla wszystkich typowych rogatywek było zbyt finansożerne. W tradycyjną rogatywkę został zatem wyposażony najbardziej rzucający się w oczy w trakcie przejazdu pracownik - Kierownik Pociągu. Drużyna zawsze wygląda doskonale może z wyjątkiem przejazdów prowadzonych parowozem, w których z przyczyn oczywistych dysponując tylko dwoma firmowymi koszulami na osobę stosuje się raczej schludne ubrania robocze. Niestety wraz z końcem PKP skończyły się na kolejce deputaty mundurowe, poza tym noszenie symboli niezbyt dobrze kojarzącego się aktualnie pracodawcy nie przynosi załodze powodów do dumy i chlubienia się tym, a raczej do wstydu... przez to nie chcą być utożsamiani z PKP czemu się wcale nie dziwię. Wystarczy popatrzeć na Allegro - każdy przy odrobinie chęci może skompletować mundur PKP i w nim paradować. Najlepiej byłoby kiedyś skompletować odpowiednią ilość umundurowania nawiązującego do lat minionych ale będącego związanego wyłącznie z ŚwKD.
2. Jak najbardzie za! Dziurkacz już jest, teraz tylko wystarczy pozyskać praskę do drukowania biletów, no i kasa biletowa na stacji
3. Jest to doskonały pomysł, o którym faktycznie jak dotad nikt przedtem nie pomyślał! Choć tu nasuwa mi się skojarzenie raczej z początkowym socrealizmem, w który wtopione są wagony 3Aw i schyłkowym jeśli chodzi o klasy rumuńskie... razem dało by to bardzo ciekawy kolaż! Trzeba bedzie przygotować takie plakaty na następny sezon. Na myśl przychodzą mi również różne malownicze plakaty bhpowskie typu chodzenie po torach grozi śmiercią, a nawet czymś gorszym Zapisuję już do kajetu pomysły! Dzięki!!!
|
|
~Piotr-W.
Gość
|
6. RE: muzeum
|
Odpowiedz
|
2006-11-18 21:21:52 | URL: # |
|
To muzeum bedzie w Jedrzejowie? Bo w zacytowanej w aktualnosciach gazecie pisze, ze w Pinczowe. I dobrze, Jedrzejow jest glowna stacja kolejki i miesci ie tu zaplecze. No dobra to skoro inni to tez mam pare propozycji
1. Przeniesienie bufetu do Faura i odbudowa 3Aw, zysklo by sie cenny wagon retro - moze konserwator na to by dal? dodatkowo wagon bufetowy pomalowac w stylu normalnotorowych, niebieske byly przeciez wagoy ratunkowe
2. Odbudowa wagonu "opolskiego" - jest to bardzo cenny wagon w skali kraju, bardzo malo jest nnych zabytkowych wagonow retro na 750mm (procz 1Aw i 3Aw), dodatkowo skupionych tylko w Sochaczewie i Cisnej.
3. Dorosniecie, alo choiaz poodzenie Jedrzejowskigo folkoru z powazna koleja historycna
4. Ustaiene jakiegos zabytkowego wagonu normlnotorowego na tranporte (o ile by sie zmiescil a jak nie tomysle, e la takiego ksponatu warto blo by drugi spowadzic
|
|
^Mike
Użytkownik lokalny
Napisanych postów: 11
Ostatni post: 2008-10-20 22:15:18

|
7. RE: muzeum
|
Odpowiedz
|
2006-11-20 09:23:13 | URL: # |
|
Dzień dobry
Pan Maciek wspomniał o tym, że Px zbliża się do NG. Czy to znaczy, że już nie ma możliwości by po raz kolejny przedłużyć rewizję warunkowo o kolejny rok?
Z tego co wiem kwota 140 000 złotych jest to orientacyjny koszt Naprawy Głównej całego parowozu, kocioł + układ jezdny. Czy dla obniżania kosztów nie można rewizji układu jezdnego wykonać na miejscu w jędrzejowskich warsztatach?
Pozdrawiam
Michał
|
|
^Dariusz
Moderator

Napisanych postów: 469
Ostatni post: 2014-07-14 19:31:37

|
8. RE: muzeum
|
Odpowiedz
|
2006-11-20 10:46:07 | URL: # |
|
Raczej nie ma możliwości kolejnego prolongowania rewizji - ale to jest decyzja właściwego Urzędu Dozoru Technicznego. Pamietajmy, że warunki eksploatacji parowozu na kolejce są inne niż parowozu w trakcji. Przebiegi robocze są znikome. To może wpłynąć na decyzję (ale niestety nie musi). Zakres prac przy naprawie jest bardzo duży. Nawet nie tykając kwestii pracowników nie mamy sprzętu. Kolejka we własnym zakresie wykonuje naprawy bieżące (w tym podstawowe naprawy układu biegowego)
|
|
~2mek
Gość
|
9. RE: muzeum
|
Odpowiedz
|
2006-11-20 16:48:17 | URL: # |
|
Czas już chyba zacząć starać się o te pieniądze z funduszów Unii Europejskiej.
Muzum im. Przypkowskich dostało na remonty ponad 600 tys zł z czego prawie 400 tys. pokrył Fundusz Rozwoju Regionalnego.
Pytanie tylko kto to zrobi?
|
|
^Dariusz
Moderator

Napisanych postów: 469
Ostatni post: 2014-07-14 19:31:37

|
10. RE: muzeum
|
Odpowiedz
|
2006-11-21 20:32:33 | URL: # |
|
Przekazałem tą informację Zarządowi kolejki.
|
|
Wyświetlam 11 wiadomości na 2 stronach |
[
1
2
>>>]
|
|