Logo  
Menu
- Odpowiedz
- Spis wątków
- Napisz nowy wątek
- Spis kategorii
- Szukaj
- Zaloguj się
- Przypomnij mi moje hasło!
- Zarejestruj się
- Świętokrzyska Kolejka Dojazdowa

 
Witamy na forum dyskusyjnym Jędrzejowskiej / Świętokrzyskiej Kolejki Dojazdowej i Klubu jej miłośników! Zapraszam do poruszania wszelkich wątków dotyczących naszej kolejki, przedstawiania własnych pomysłów, przemyśleń, zastrzeżeń i wyrażania opinii o działalności. Tylko razem możemy dalej ją rozwijać, pozostawiając potomnym - nie zapominając przy tym o zobowiązującej historii, szacunku dla tradycji, pamięci dla pokoleń tworzących ją ludzi! W związku z problemami z robotami sieciowymi rozsyłającymi spam zmuszeni zostaliśmy do ograniczenia możliwości umieszczania nowych wątków tylko przez osoby zarejestrowane. Zapraszamy do nie ograniczonej niczym dyskusji.
Forum dyskusyjne Krakowskiego Klubu Miłośników Jędrzejowskiej Kolei Dojazdowej » Odcinki już nieistniejące :( » Szczucin »

Strony, które warto odwiedzić
Wszystkie fora czyta aktualnie 2 osób
» Dodaj swoją reklamę «
- r e k l a m a -

Ostatnia wiadomość w wątku: 2013-09-22 16:18:57 napisana przez ^stojo
Pokaż ostatnią wiadomość

Wyświetlam 7 wiadomości na 1 stronie
^Adam-Ogaza
Użytkownik lokalny

Adam-Ogaza

Napisanych postów: 164
Ostatni post: 2009-02-10 20:02:10


Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
1. Szczucin Odpowiedz
2006-11-29 21:33:38 | URL: #
    Nie wiem, czy dobrze zrozumiałem treść zdjęć z okolic Szczucina, zamieszczonych dzisiaj przez kolegę Dariusza. Czy ruch kolejowy przez Wisłę odbywał się istniejącym obecnie mostem drogowym? Tak by przynajmniej wynikało z układu nasypów.


^Dariusz
Moderator

Dariusz

Napisanych postów: 469
Ostatni post: 2014-07-14 19:31:37


Odwiedź stronę domową autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
2. RE: Szczucin Odpowiedz
2006-11-30 08:40:49 | URL: #
    Dokładnie. Tor biegł środkiem mostu (przy moście, wg rozkładu, był przystanek osobowy Rataje most). Na czas przejazdu most był osłaniany z obu stron przez posterunek osłonny. Ciągłe przepychanki o utrzymanie torowiska na moście pomiędzy kolejką a zarządem dróg doprowadziły do decyzji o wstrzymaniu ruchu do Szczucina (ok 1976 roku) i prowadzeniu go do Rataj. Lata 60-te to czas świetności stacji Szczucin i gigantyczne przeładunki towarów z przeznaczeniem dla rozbudowującego się zagłębia siarczanego w okolicach Grzybowa.

^Tomek_z_Kielc
Użytkownik lokalny

Tomek_z_Kielc

Napisanych postów: 142
Ostatni post: 2012-08-21 13:21:21
GG: 9425632


Odwiedź stronę domową autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
3. RE: Szczucin Odpowiedz
2010-04-14 18:21:42 | URL: #
    Zdjęcie drewnianego mostu

Historia obecnego mostu (o kolejce ani słowa)

Tutaj widać, że po nowym moście tor przebiegał z boku jezdni, nie pośrodku, jak na moście drewnianym.


Rowerzysta szynowy, inż. bud. kol.
http://tw_kolejofil.republika.pl
^stojo
Użytkownik lokalny

Napisanych postów: 3
Ostatni post: 2013-09-22 16:18:57


Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
4. RE: Szczucin Odpowiedz
2012-08-22 22:49:24 | URL: #
    Chciałbym się dowiedzieć z czystej ciekawości - czy do Szczucina kiedykolwiek dojechał Lxd2? Wiem, że odcinek obsługiwała Bogoria (praktycznie do końca używająca px) Z opowieści dziadków (wychowani przy odcinku Staszów-Szczucin) oraz rodziców ( dość dobrze pamiętających kolejkę z lat 60.-80. w tamtych okolicach) wiem tylko, że jezdźiła "ciuchcia", mostem strasznie bujało podczas przejazdu kolejki, składy do Szczucina w latach 70 to "węglarki i z jeden osobowy na końcu" oraz w latach 80. tory były okropnie powyginane w okolicach Rataj

^Dariusz
Moderator

Dariusz

Napisanych postów: 469
Ostatni post: 2014-07-14 19:31:37


Odwiedź stronę domową autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
5. RE: Szczucin Odpowiedz
2012-08-28 21:39:21 | URL: #
    Na 100% nie odpowiem, że nie. Jednak wydaje się to mało prawdopodobne (choć możliwe). Parowozownia Bogoria broniła się do ostatka przed wprowadzeniem trakcji spalinowej. W zasadzie dopiero na początku lat 80-tych zaczęto wycofywać parowozy wprowadzając do pracy Lxd2, które zresztą do końca były serwisowane w lokomotywowni Jędrzejów (służba mechaniczna Bogorii rewelacyjnie radziła sobie z parowozami, ale rumuński spalinowy szatański wymysł był dla nich nie do przejścia ). Zorganizowano tylko stację paliw w oparciu o kolejową cysternę ogrodzoną płotem. Zaś most w Szczucinie zamknięto ok. 1976 roku. Tak więc mógł tam do tego czasu dojechać co najwyżej pociąg służbowy z Jędrzejowa (takie zaś na pewno docierały z kontrolami z Chełma do Rataj). Temat otwarty, czekam na dalsze wypowiedzi.

(2012-08-29 18:11:58) Wiadomość została zmodyfikowana
^Dariusz
Moderator

Dariusz

Napisanych postów: 469
Ostatni post: 2014-07-14 19:31:37


Odwiedź stronę domową autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
6. RE: Szczucin Odpowiedz
2012-08-29 18:19:27 | URL: #
    Załączę odpowiedź Skarbnicy Wiedzy Wszelakiej SwKD, czyli Prezesa Edwarda:
Witam!!!
Według moich ustaleń rumuny nie obsługiwały tej linii ale kilka kursów było do Szczucina. Nawet Bogoria po przybyciu rumunów miała jeden egzemplarz i nim jeździła dopóki go nie zatarli i cały dzień go ciągali parowozem aby odpalił z popychu. A Szczucin zamknięto w 1978 roku.

(2012-08-29 18:25:25) Wiadomość została zmodyfikowana
^stojo
Użytkownik lokalny

Napisanych postów: 3
Ostatni post: 2013-09-22 16:18:57


Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
7. RE: Szczucin Odpowiedz
2013-09-22 16:18:57 | URL: #
    http://www.youtube.com/watch?v=P1RiIrBBMRU znalezione na www.750mm.pl. Jestem zachwycony filmem i tak liczyłem, że z czasem jakiś film wypłynie, ponieważ wydawało mi się niemożliwe żeby przez ok 40 lat funkcjonowania JKD w okolicach Szczucina i Staszowa nie został nakręcony żaden film o kolejce w tamtych okolicach

Wyświetlam 7 wiadomości na 1 stronie


Użytkownik: Gość
Status: Niezalogowany

Statystyki
Na forum jest 1 użytkowników. W tym: 0 zalogowanych, 1 gości
Na forum znajduje się 2445 wiadomości w 241 wątkach.

:: Odpowiedz :: Spis wątków :: Napisz nowy wątek :: Spis kategorii :: Szukaj :: Zaloguj się :: Przypomnij mi moje hasło! - Zarejestruj się

 
Forum dyskusyjne obsługiwane przez
free4web.pl - Darmowe narzędzia dla webmastera