Logo  
Menu
- Odpowiedz
- Spis wątków
- Napisz nowy wątek
- Spis kategorii
- Szukaj
- Zaloguj się
- Przypomnij mi moje hasło!
- Zarejestruj się
- Świętokrzyska Kolejka Dojazdowa

 
Witamy na forum dyskusyjnym Jędrzejowskiej / Świętokrzyskiej Kolejki Dojazdowej i Klubu jej miłośników! Zapraszam do poruszania wszelkich wątków dotyczących naszej kolejki, przedstawiania własnych pomysłów, przemyśleń, zastrzeżeń i wyrażania opinii o działalności. Tylko razem możemy dalej ją rozwijać, pozostawiając potomnym - nie zapominając przy tym o zobowiązującej historii, szacunku dla tradycji, pamięci dla pokoleń tworzących ją ludzi! W związku z problemami z robotami sieciowymi rozsyłającymi spam zmuszeni zostaliśmy do ograniczenia możliwości umieszczania nowych wątków tylko przez osoby zarejestrowane. Zapraszamy do nie ograniczonej niczym dyskusji.
Forum dyskusyjne Krakowskiego Klubu Miłośników Jędrzejowskiej Kolei Dojazdowej » Drezyny » drezyny »

Strony, które warto odwiedzić
Wszystkie fora czyta aktualnie 2 osób
» Dodaj swoją reklamę «
- r e k l a m a -

Ostatnia wiadomość w wątku: 2010-06-25 08:54:54 napisana przez ^Tomek_z_Kielc
Pokaż ostatnią wiadomość

Wyświetlam 47 wiadomości na 5 stronach [<<< 1 2 3 4 5 ]
^Tomek_z_Kielc
Użytkownik lokalny

Tomek_z_Kielc

Napisanych postów: 142
Ostatni post: 2012-08-21 13:21:21
GG: 9425632


Odwiedź stronę domową autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
1. RE: drezyny Odpowiedz
2010-03-27 19:41:19 | URL: #
    Cóż... Różne pomysły się pojawiały, ostatecznie postanowiłem skupić się jeszcze na rowerze.

> Można by przyspawać uchwyty jak we wrocławskim pierwowzorze, tylko szkoda mi było skrobać lakier z rowerów.

Zatem nie będę skrobał. Tylna prowadnica działa dobrze, problem stanowi przednia. Rozwiązaniem jest przywrócenie rozstawu rowerów o 70 mm większego od szerokości toru, co pozwoli zapobiec spadaniu rowerów z szyn (po pierwszej jeździe zmniejszyłem go do 50 mm ponad szerokość toru). Żeby przednia prowadnica mieściła się w tor, wystarczy nieco zwiększyć szerokość dodatkowych "widelców", co pozwoli zsunąć obrzeża o centymetr. Dodatkowo, aby zapobiec unoszeniu prowadnicy i najeżdżaniu obrzeży na szyny, dodam pręty przenoszące część ciężaru z kierownic na przednią prowadnicę. Podczas przejazdu przez krzyżownicę takie sztywne połączenie zapobiegnie z kolei wpadnięciu kółka w żłobek i wykolejeniu.

Jeśli okoliczności dopiszą, być może udałoby się już w maju przejechać po wąskim torze

Po rozwiązaniu problemów z utrzymaniem się na torze rozważam też montaż silnika spalinowego, co pozwoliłoby na nieco dłuższe wycieczki, ale uniemożliwiło zgodny z regulaminem przewóz rowerów pociągiem PR lub IC.

Natomiast w sprawie drezyn ręcznych dla turystów, to proponowałbym Działowi Marketingu poszukanie firmy, która w zamian za reklamę na pojeździe zgodziłaby się dofinansować kupno chociaż jednej małej machajki. Jeśli nie mogłaby bezpiecznie stacjonować w Umianowicach, mogłaby przyjeżdżać z Jędrzejowa w brankardzie (o ile oczywiście się zmieści). Na pewno stanowiłaby nie lada atrakcję dla najmłodszych i nie tylko.

A w ostateczności można zainwestować w dwa "wigraki" i trochę aluminium - w razie potrzeby służę radą


Rowerzysta szynowy, inż. bud. kol.
http://tw_kolejofil.republika.pl
^andrzej2110
Użytkownik lokalny

Napisanych postów: 337
Ostatni post: 2013-03-29 11:57:40


Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
2. RE: drezyny Odpowiedz
2010-03-27 19:48:03 | URL: #
    Tomku niedawno trafiłem na taki filmik http://www.youtube.com/watch?v=mDS40EjJKbU . Ten czerwony rowerek to ciekawa propozycja jest


Co do działu markietnigu to czy on "żyje"?? Pewno komputery już świętują Wielkanoc

^Tomek_z_Kielc
Użytkownik lokalny

Tomek_z_Kielc

Napisanych postów: 142
Ostatni post: 2012-08-21 13:21:21
GG: 9425632


Odwiedź stronę domową autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
3. RE: drezyny Odpowiedz
2010-03-28 23:36:32 | URL: #
    Faktycznie, ciekawy rower, ale:
1) trochę za ciężki jak dla mnie - nadaje się tylko do jazdy po szynach, trudno go przetransportować bez samochodu;
2) jednoosobowy - czasem to zaleta, czasem wada;
3) pasuje tylko na jedną szerokość toru.

Natomiast jako atrakcja turystyczna podczas ogniska w Umianowicach - jak najbardziej popieram

(2010-03-28 23:48:03) Wiadomość została zmodyfikowana

Rowerzysta szynowy, inż. bud. kol.
http://tw_kolejofil.republika.pl
^andrzej2110
Użytkownik lokalny

Napisanych postów: 337
Ostatni post: 2013-03-29 11:57:40


Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
4. RE: drezyny Odpowiedz
2010-04-03 12:41:43 | URL: #
    Ciekawy rowerek. http://www.youtube.com/watch?v=VwPbwzxcG90&feature=related http://hobby-elektronika.eu/rower.html

(2014-04-23 13:18:12) Wiadomość została zmodyfikowana
^Tomek_z_Kielc
Użytkownik lokalny

Tomek_z_Kielc

Napisanych postów: 142
Ostatni post: 2012-08-21 13:21:21
GG: 9425632


Odwiedź stronę domową autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
5. RE: drezyny Odpowiedz
2010-04-07 08:41:52 | URL: #
    Widziałem już wiele interesujących konstrukcji rowerów szynowych, ale spora część z nich ma istotna wadę - nie trzyma skrajni. Obrzeża po obydwu stronach szyny może i lepiej sprawdzają się jako zabezpieczenie przed spadaniem z szyn, ale mogą stanowić problem na przejazdach, a już na pewno na rozjazdach. W moim rowerze dolne poprzeczki znajdują się właściwie niżej niż wymagane skrajnią 100 mm, ale z kolei wyżej niż 50 mm, więc w skrajnię budowli nie włażą
Załączam linki do rysunków skrajni:
tor 1000 mm
tor 1000 mm zelektryfikowany (niestety tylko teoria)
tor 785 mm
tor 750 i 760 mm
tor 600 mm
1435 mm
artykuł o skrajni normalnotorowej


Rowerzysta szynowy, inż. bud. kol.
http://tw_kolejofil.republika.pl
^*ARTUR*
Użytkownik lokalny

Napisanych postów: 1
Ostatni post: 2010-06-22 15:49:37
GG: 6509778


Napisz e-mail do autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
6. RE: drezyny Odpowiedz
2010-06-22 15:49:37 | URL: #
    ^Tomek_z_Kielc napisaďż˝/a:
> Dla zainteresowanych zmieszczam linki do rysunków
> przyczepy (jeszcze raz podkreślam, że projekt
> wymaga dopracowania!)
>
> opis przyczepy
> widok z przodu
> szczegół A
> szczegół B
> widok z boku
> rama roweru z oznaczonymi miejscami
> montażu

> wstawka dodatkowa na tor 1435 i 1520
> mm

> blacha do zwinięcia w obręcz koła
>
> Wszystkie rysunki w pełnym rozmiarze na
> http://www.tomek1724.fotosik.pl
>
> Proszę o uwagi, sugestie, udoskonalenia; przyjmę
> nawet krytykę

Konstrukcja roweru torowego (szynowego) z twoich rysunków jest ciekawa ale mam parę zastrzeżeń konstrukcyjnych koła są trochę za wąskie żeby rower nie spadał z szyn przy pokonywaniu ostrych łuków koło powinno mieć szerokość minimalną 90mm a najlepiej jak będzie to 110mm. druga sprawa to układ kół, przy budowie rowerów trójkołowych najstabilniejszą konstrukcją jest umieszczenia kół w formie trójkąta (prawie)równobocznego czyli jeśli na jednej szynie umieszczamy dwa koła to na drugiej szynie jedno koło umieszczamy pomiędzy osiami dwóch kół jest to konstrukcja najstabilniejsza ze wszystkich trajek torowych, Najlepsze oczywiście są rowery czterokołowe z ramą po środku lub dwoma ramami w osi szyn na sztywnej ramie i kołach szprychowych lub kołach pierścieniowych (znanych choćby z drezynki lekkiej serii DL02).
Napisz czy planujesz budowę swojego projektu?


Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
^Tomek_z_Kielc
Użytkownik lokalny

Tomek_z_Kielc

Napisanych postów: 142
Ostatni post: 2012-08-21 13:21:21
GG: 9425632


Odwiedź stronę domową autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
7. RE: drezyny Odpowiedz
2010-06-25 08:54:54 | URL: #
    Tamten projekt już dawno zarzuciłem, bo za dużo byłoby z nim roboty i faktycznie koła za wąskie. Teraz mam podwójne wigry (jak widać wyżej i w kolejkowych aktualnościach) i nad nimi pracuję, żeby się na szynach trzymały. Podczas ostatniego pobytu w Jędrzejowie otrzymałem szereg rad, z których postaram się zastosować te najsensowniejsze. Myślę też nad czymś spalinowym, ultralekkim, z kołami a'la DL-2, ale to raczej dalsza przyszłość. Najpierw wigry

Znalazłem ciekawe rozwiązanie spalinowej kosiarki torowej mocowanej do drezyny rowerowej - może zamontowanie takiej kosiarki na drezynie 126p byłoby ekonomiczniejsze niż uruchamianie Lxd2 z agregatem koszącym?
http://www.youtube.com/watch?v=ElAIsrc60Qk&feature=related
Ewentualnie można pomyśleć nad montażem dwóch kosiarek (np. z prawej strony obydwu szyn), tak aby przejazdem w dwie strony wykosić cały tor. Tylko że problemem mogą być rozmiary i twardość roślinności...

P.S.
Aktualny pomysł na rower szynowy to rama roweru górskiego z domontowanymi poprzeczkami i ułożyskowanymi osiami, na których mocowane będą przesuwnie koła a'la DL-2 na szerokości torów 600-1520 mm. Napęd przeniesiony z tylnej piasty rowerowej dodatkową przekładnią łańcuchową na tylną oś. Hamulce rowerowe dźwigniowe działające na tarcze zamontowane na osiach. Zasadniczy mechanizm łańcuchowy z przerzutkami bez zmian, jak w rowerze drogowym. Możliwość późniejszego montażu silnika rowerowego.

P.P.S.
Stadium: szczegółowo opracowana koncepcja, zakupiony rower, łożyska, zębatki, statyw do wiertarki, docięte i wygięte profile na poprzeczki, potrzebne jeszcze koła ogumione (jednak - cichsze i tańsze), blachy na obrzeża, spawacz i najważniejsze - czas

(2011-08-31 12:33:08) Wiadomość została zmodyfikowana

Rowerzysta szynowy, inż. bud. kol.
http://tw_kolejofil.republika.pl
Wyświetlam 47 wiadomości na 5 stronach [<<< 1 2 3 4 5 ]


Użytkownik: Gość
Status: Niezalogowany

Statystyki
Na forum jest 1 użytkowników. W tym: 0 zalogowanych, 1 gości
Na forum znajduje się 2445 wiadomości w 241 wątkach.

:: Odpowiedz :: Spis wątków :: Napisz nowy wątek :: Spis kategorii :: Szukaj :: Zaloguj się :: Przypomnij mi moje hasło! - Zarejestruj się

 
Forum dyskusyjne obsługiwane przez
free4web.pl - Darmowe narzędzia dla webmastera