Logo  
Menu
- Odpowiedz
- Spis wątków
- Napisz nowy wątek
- Spis kategorii
- Szukaj
- Zaloguj się
- Przypomnij mi moje hasło!
- Zarejestruj się
- Świętokrzyska Kolejka Dojazdowa

 
Witamy na forum dyskusyjnym Jędrzejowskiej / Świętokrzyskiej Kolejki Dojazdowej i Klubu jej miłośników! Zapraszam do poruszania wszelkich wątków dotyczących naszej kolejki, przedstawiania własnych pomysłów, przemyśleń, zastrzeżeń i wyrażania opinii o działalności. Tylko razem możemy dalej ją rozwijać, pozostawiając potomnym - nie zapominając przy tym o zobowiązującej historii, szacunku dla tradycji, pamięci dla pokoleń tworzących ją ludzi! W związku z problemami z robotami sieciowymi rozsyłającymi spam zmuszeni zostaliśmy do ograniczenia możliwości umieszczania nowych wątków tylko przez osoby zarejestrowane. Zapraszamy do nie ograniczonej niczym dyskusji.
Forum dyskusyjne Krakowskiego Klubu Miłośników Jędrzejowskiej Kolei Dojazdowej » Urządzenia zabezpieczenia i komunikacji » Wskaźniki »

Strony, które warto odwiedzić
Wszystkie fora czyta aktualnie 1 osób
» Dodaj swoją reklamę «
- r e k l a m a -

Ostatnia wiadomość w wątku: 2010-10-08 16:58:57 napisana przez ^Tomek_z_Kielc
Pokaż ostatnią wiadomość

Wyświetlam 17 wiadomości na 2 stronach [ 1 2 >>>]
^Primo
Użytkownik lokalny

Napisanych postów: 46
Ostatni post: 2009-09-23 19:14:49


Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
1. Wskaźniki Odpowiedz
2006-10-27 20:11:57 | URL: #
    Kolej normalnotorowa używa powszechnie dość znanych już wskaźników przez kolejarzy i MK, natomiast mnie ciekawi taka rzecz czy kolej wąskotorowa używa podobnych lub innych wskaźników drogowych,niektóre poznałem że są takie same ale niektórych nie potrafie odczytać, jak np. Wskażnik w kształcie litery " 0 " w wpisanym w środek czarnym krzyżem na białym tle.Czy ktoś wie co on oznacza?


^Dariusz
Moderator

Dariusz

Napisanych postów: 469
Ostatni post: 2014-07-14 19:31:37


Odwiedź stronę domową autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
2. RE: Wskaźniki Odpowiedz
2006-10-29 10:17:12 | URL: #
    Cóż, odsyłam do instrukcji sygnalizacji na kolejach wąskotorowych.
Ten znak oznacza konieczność zatrzymania się pociągu przed przejazdem, jazda może być kontynuowana po osłonięciu przejazdu przez drużynę.

^Primo
Użytkownik lokalny

Napisanych postów: 46
Ostatni post: 2009-09-23 19:14:49


Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
3. RE: Wskaźniki Odpowiedz
2006-10-29 21:11:19 | URL: #
    Dzięki za odpowiedź,

~Tomek_z_Kielc
Gość

4. RE: Wskaźniki Odpowiedz
2007-02-23 20:37:06 | URL: #
    Chciałbym prosić o ogólną informację - czy na czynnym odcinku ŚKD sygnalizacja jest kompletna, czy może brakuje wskaźników? Te, które istnieją, nie są w najlepszym stanie. Oczywiście latarnie (np. W4) zostałyby zaraz potłuczone, ale czy nie byłoby sensowne odmalowanie wskaźników nieoświetlanych? Można by to wykonać z czasowym demontażem w miesiącach zimowych, gdy prace na szlaku nie wchodzą w grę, a i ruch chyba mniejszy.

^Dariusz
Moderator

Dariusz

Napisanych postów: 469
Ostatni post: 2014-07-14 19:31:37


Odwiedź stronę domową autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
5. RE: Wskaźniki Odpowiedz
2007-02-27 08:36:00 | URL: #
    Wskaźniki są w miarę mozliwości uzupełniane na bieżąco, jednak skala ich dewastacji jest porażająca. Podczas ostatniego pociągu dla WOŚP stwierdziliśmy brak większości krzyzy na przejazdach. Zniknęły prawie wszystkie znaki przy mostach ustawione tam w zeszłym roku itp ...

^Lowca
Użytkownik lokalny

Napisanych postów: 82
Ostatni post: 2010-06-25 14:24:41


Napisz e-mail do autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
6. RE: Wskaźniki Odpowiedz
2007-06-27 19:34:35 | URL: #
    Powiem jak udało nam się częściowo ograniczyć skalę dewastacji:
Słupki walić betonowe wkopane - o ile nikt się nie przyczepi, bo do końca oosbiście nie wiem jak jest ze słupkami betonowymi. Prawo jasno mówi - znaki drogowe nie mają prawa być betonowane, a tylko wkopywane - krzyż św. andrzeja jest znakiem drogowym, a nie wskaźnikiem kolejowym, więc nie ma prawa być ani grama betonu, bo jak samochód wpadnie i ktoś się zabije można za to iść siedzieć. Natomiast zakopany słupek betonowy ? nikt nam nie potrafił odpowiedzieć, ale narazie nie było z tym problemów - urzędowych no i nie kradną, nie można tego sprzedać na złomie. A raczej kradną ale same znaki ze słupków...
Natomiast ramiona krzyży - i tu zaczyna się jazda - bo wedle prawa znaki drogowe muszą być teraz atestowane, nie można sobie ot tak wsadzic kawałaka drewna, albo blachy - jedno ramię krzyża kosztuje 28 złotych. Najlepiej jest zbierać i malować stare znaki i tym się tłumaczyć, a tam gdzie długo ich nie było i stawia się nowe - może być problem, z urzedasami zawsze jest problem - jak który zauważy, LOT dał dla MKD kasę na znaki i wskaźniki - i okazao się znaki trzeba było kupić oficjalnie nowe i to na fakturę, szkoda kasy, mogła pójść na co innego, ale urzędasowi nie wytłumaczysz.
A kto niszczy znaki ? oprócz złomiarzy w większości to robią chłopi - urywają ramiona zwłaszcza te odblaskowe i przybijaja sobie na polu do drzew, by wieczorem wiedzieć z daleka jak jechać. Ile razy nakrył naczelnik taki proceder, zrywał, łamał, groził policją, nawet ostatnio ogoszenie za darmo poszło dla picu - za wskazanie niszczyciela i złodzieja znkaów 1000 złotych nagrody.

A wskaźniki kolejowe zalewać betonem ile wlezie, bo to nie jest znak drogowy - dospawywać kotwy poprzeczne - ba do drogowych też dospawywać, bo będzie trudniej wykopać z ziemi - a w drewniane słupki wbijac druty w poprzek.

Skala zniszczeń się zmniejszyła trochę, a przede wszystkim pilnować - w tym jest największa siła, z przejazdów gdzie coś wyraźnie jeździ rzadziej ginie.


TMKW - Uruchamiamy Koszalin Wąskotorowy.
^Tomek_z_Kielc
Użytkownik lokalny

Tomek_z_Kielc

Napisanych postów: 142
Ostatni post: 2012-08-21 13:21:21
GG: 9425632


Odwiedź stronę domową autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
7. RE: Wskaźniki Odpowiedz
2009-02-14 19:51:49 | URL: #
    Odkryłem dzisiaj obowiązujące obecnie
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 18 lipca 2005 r.
w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji
(Dz. U. z dnia 9 września 2005 r.)


(tu czytelniejsza wersja html)

Jest to akt prawny zawierający wszystko, co dotychczas znajdowało się w przepisach sygnalizacji i ruchu na liniach kolejowych wszelkich szerokości i metra w Polsce, do którego powinny zostać dostosowane przepisy wewnętrzne zarządców infrastruktury, przewoźników i użytkowników bocznic kolejowych.

Szykują się zatem pewne zmiany m.in. w sygnalizacji na wąskotorówkach, bo już nie będzie "sierżantów" przy ograniczeniach... ale to pozostawiam do samodzielnej lektury


Rowerzysta szynowy, inż. bud. kol.
http://tw_kolejofil.republika.pl
^Lowca
Użytkownik lokalny

Napisanych postów: 82
Ostatni post: 2010-06-25 14:24:41


Napisz e-mail do autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
8. RE: Wskaźniki Odpowiedz
2009-02-16 09:09:09 | URL: #
    Nie szykują się żadne zmiany.
To rozporządzenie obowiązuje już od dawna.
Na jego podstawie każdy winien spisać swoje wewnętrzne przepisy (najlepiej robi się to przez ctr+c oraz ctr+v).
Dodatkowo - oprócz tych wskaźników co sa podane przez ministra w tym rozporządzeniu - "zarządca" może sobie wymysleć swoje jakie chce umieścić je w swojej instrukcji i będą u niego one obowiązywać ( można np. sobie zrobić wskaźnik w kształcie krowy, który będzie oznaczał uwaga w tym miejscu krowy na torze ).
No chyba, że wiesz coś o czym np. ja nie wiem. Czyli, że np. w najbliższym czasie ministerstwo infrastruktury ma zmienić własnie to rozporządzenie, albo wydać zupełnie nowe ?

p.s. Twoja stopka sugerowałaby, że chcesz mieć w przyszłości jakieś uprawnienia budowlane - nie wiem czy jesteś tego świadom, ale po swojej uczelni "uprawnień budowlanych" z zakresu "drogi i mosty kolejowe" ( czyli uprawniające do dopuszczania do ruchu toru, do dostania uprawnień diagnosty, etc.. ) to ty wedle obowiązujących w tej chwili przepisów nie będziesz mógł dostać.
O uprawnieniach projektowych nie wspominając.
Tak już ktoś zrąbał ustawę, że musi być wydział i wykształcenie słowo w słowo "drogi i mosty kolejowe", a taki istnieje tylko i wyłącznie na politechnice w Krakowie. Wszystkim innym uczelniom twórcy tego wspaniałego przepisu kazali zmienić nazwy wydziałów ( inżynieria kolejowa, transportowa, etc.. ) i specjalizacji jeżeli się im nie podoba...

(2009-02-16 09:15:40) Wiadomość została zmodyfikowana

TMKW - Uruchamiamy Koszalin Wąskotorowy.
^Dariusz
Moderator

Dariusz

Napisanych postów: 469
Ostatni post: 2014-07-14 19:31:37


Odwiedź stronę domową autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
9. RE: Wskaźniki Odpowiedz
2009-02-17 08:11:14 | URL: #
    ^Lowca napisa?/a:
> Nie szykują się żadne zmiany.
> To rozporządzenie obowiązuje już od dawna.

Tak, potwierdzam. M.in. na jego podstawie został stworzony regulamin prowadzenia ruchu na SwKD, jak i przepisy porządkowe.

^Lowca
Użytkownik lokalny

Napisanych postów: 82
Ostatni post: 2010-06-25 14:24:41


Napisz e-mail do autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
10. RE: Wskaźniki Odpowiedz
2009-02-17 08:41:40 | URL: #
    A czy macie swój regulamin zatwierdzony pieczątką UTK ?


TMKW - Uruchamiamy Koszalin Wąskotorowy.
Wyświetlam 17 wiadomości na 2 stronach [ 1 2 >>>]


Użytkownik: Gość
Status: Niezalogowany

Statystyki
Na forum jest 1 użytkowników. W tym: 0 zalogowanych, 1 gości
Na forum znajduje się 2446 wiadomości w 241 wątkach.

:: Odpowiedz :: Spis wątków :: Napisz nowy wątek :: Spis kategorii :: Szukaj :: Zaloguj się :: Przypomnij mi moje hasło! - Zarejestruj się

 
Forum dyskusyjne obsługiwane przez
free4web.pl - Darmowe narzędzia dla webmastera