Wyświetlam 17 wiadomości na 2 stronach |
[<<<
1
2
]
|
|
^Tomek_z_Kielc
Użytkownik lokalny

Napisanych postów: 142
Ostatni post: 2012-08-21 13:21:21
GG: 9425632

|
1. RE: Wskaźniki
|
Odpowiedz
|
2009-02-17 13:56:57 | URL: # |
|
No cóż... Chyba muszę przestać bawić się w Kolumba
Skoro wewnętrzne przepisy powstają na zasadzie ctrl+c ctrl+v, to może warto byłoby w ten sam sposób zamieścić jako ciekawostkę przepisy ŚwKD na jej stronie Kiedyś była tu gdzieś niekompletna, dawno nieobowiązująca Instrukcja WE-9, teraz mogłyby być aktualne wewnętrzne przepisy ruchu i sygnalizacji.
A odnośnie wykształcenia, to dzięki za informacje, poszukam ustawy, poczytam i... chyba siądę na torze CMK i zaczekam na pociąg A na serio to może Rzecznik Praw Obywatelskich miałby tu coś do powiedzenia... naprawdę mam coraz bardziej dosyć tego kraju... A mogłem iść do Krakowa...
(2009-02-17 14:02:24) Wiadomość została zmodyfikowana
Rowerzysta szynowy, inż. bud. kol.
http://tw_kolejofil.republika.pl
|
|
^Lowca
Użytkownik lokalny
Napisanych postów: 82
Ostatni post: 2010-06-25 14:24:41

|
2. RE: Wskaźniki
|
Odpowiedz
|
2009-02-17 14:59:49 | URL: # |
|
Może nie będzie tak źle - z uprawnieniami budowlanymi "drogi i mosty kolejowe" będzie naprawdę niezły problem za kilka lat i może tego bubla ustawowego jakoś przerobią, bo jest to totalna głupota ( masz kilka uczelni w kraju o podobnym kierunku ale po skończeniu tylko jednej z nich spełniasz wymogi by zdobyć uprawnienia budowlane ) - ale narazie nie przerobili.
Natomiast PLK ma podobno w niedługim czasie zmienić swoje przepisy wewnętrzne, że na "diagnostę" nie trzeba będzie mieć uprawnień budowlanych ( a co wystarczy to nie powiem ci, bo nie wiem ) - ale nie wiem czy już to zostało zmienione czy tez nie, ale słyszałem, że mają złagodzić bo mają problem z diagnostami w niektórych zakładach.
Jak zaczęłem kiedyś badać sprawę - co muszę zrobić by mieć uprawnienia budowlane ( przynajmniej w ograniczonym zakresie ) to się tez załamałem totalnie.
Obecnie uczę się zaocznie na technika dróg i mostów, co wedle ustawy wystarczy na kwalifikacje toromistrza - no przynajmnioej tyle będzie z tego dobrego
Po co wklejać czyjąś instrukcję - w dzienniku ustaw masz napisane - trzeba to tylko przerobić tak by dotyczyło "warunków miejscowych". Poza tym niewiadomo czy szefostwo kolejki na to wyrazi zgodę.
No i oczywiście złożyć na koniec opracowaną w ten sposób instrukcję do UTK-u, po czym uzyskac pieczęć zatwierdzająca i upoważniającą do jej stosowania.
TMKW - Uruchamiamy Koszalin Wąskotorowy.
|
|
^Tomek_z_Kielc
Użytkownik lokalny

Napisanych postów: 142
Ostatni post: 2012-08-21 13:21:21
GG: 9425632

|
3. RE: Wskaźniki
|
Odpowiedz
|
2009-02-19 21:25:37 | URL: # |
|
Obowiązujące (chyba nadal) Rozporządzenie Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 26 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz.U. nr 83/2006 poz. 578 ) wyróżnia uprawnienia budowlane w specjalnościach:
- architektonicznej,
- konstrukcyjno-budowlanej,
- drogowej,
- mostowej,
- kolejowej,
- wyburzeniowej (złowieszcze sąsiedztwo),
- telekomunikacyjnej,
- instalacyjnej (tu w 2 osobnych zakresach, ogólnie kable osobno, rury osobno ).
Co ciekawe, uprawnienia w specjalności kolejowej nie uprawniają do projektowania ani kierowania budową mostów, wiaduktów, konstrukcji oporowych oraz nadziemnych i podziemnych przejść dla pieszych - można robić tylko przepusty. Jednak do mostów i dróg wystarczy ukończyć kierunek budownictwo (bez określonej specjalności), zatem nic nie stoi na przeszkodzie, by budowlaniec kolejowy starał się o uprawnienia drogowe czy mostowe.
Ostatecznie mogę studia magisterskie zrobić w Krakowie... A może ktoś złagodzi też prawo dotyczące stanowisk związanych z ruchem kolejowym - obecnie kandydat na nie (co innego badania okresowe, ale też bym się nie załapał) nie może mieć żadnej korekcji wzroku - i gdzie tu znaleźć odpowiednich chętnych za nastawnik albo do nastawni?
Żeby nie było tak całkiem offtopowo:
Chodziło mi o zamieszczenie gdzieś na ciuchcia.eu instrukcji ruchu i sygnalizacji obowiązujących obecnie na Świętokrzyskiej Kolejce Dojazdowej sp. z o.o. z siedzibą w Jędrzejowie, ul. Dojazd 1. Przecież szefostwo mogło dodać swoje wskaźniki, np. tę krowę i niektórzy chcieliby je poznać...
(2009-02-19 21:32:24) Wiadomość została zmodyfikowana
Rowerzysta szynowy, inż. bud. kol.
http://tw_kolejofil.republika.pl
|
|
^Lowca
Użytkownik lokalny
Napisanych postów: 82
Ostatni post: 2010-06-25 14:24:41

|
4. RE: Wskaźniki
|
Odpowiedz
|
2009-02-23 13:25:05 | URL: # |
|
Niestety toromistrz tez musi mieć 1 kat. wzroku.
Ale badania mają złagodzić, bo obecnie jest na nich taki odsiew, że już powoli kombinują co z tym zrobić - pytanie tylko kiedy.
Jezeli chodzi o nastawnik - to na maszynistę dla wąskotorówki nie trzeba mieć 1 kat. wzroku ( może być korekcja ), dodatkowo można mieć chyba coś w rodzaju daltonizmu ( jeżeli na kolejce nie ma świtlnych semaforów, a same wskaźniki - ale za to głowy nie daję ).
TMKW - Uruchamiamy Koszalin Wąskotorowy.
|
|
^Tomek_z_Kielc
Użytkownik lokalny

Napisanych postów: 142
Ostatni post: 2012-08-21 13:21:21
GG: 9425632

|
5. RE: Wskaźniki
|
Odpowiedz
|
2009-05-31 15:00:38 | URL: # |
|
W temacie sygnalizacji na ŚwKD zastanawia mnie osygnalizowanie wjazdu na stację Jędrzejów Wąski. Otóż, zgodnie z przepisami, zastosowano tam tarczę ostrzegawczą Ow - przed zwrotnicą wjazdową. Jednak nie widzę uzasadnienia dla ustawionego tam wskaźnika W16 uprzedzającego o przystanku osobowym. Wydaje mi się, że wskaźnik ten powinien być stosowany przed przystankami bez rozjazdów, a tu jest tylko niepotrzebnym powieleniem informacji o stacji. Co na to kolejkowi profesjonaliści Czy takie sygnalizacyjne perełki występowały też na innych szlakach JKD albo na innych kolejkach
Rowerzysta szynowy, inż. bud. kol.
http://tw_kolejofil.republika.pl
|
|
^Maciek
Moderator

Napisanych postów: 236
Ostatni post: 2015-09-24 14:03:31
GG: 15656323

|
6. RE: Wskaźniki
|
Odpowiedz
|
2009-06-01 12:08:56 | URL: # |
|
Zgadza się W16 został tu umieszczony chyba raczej jako upiększacz dość niedawno. Oryginalnie była tylko tarcza Ow informująca o zwrotnicy wjazdowej w drodze hamowania zwiększonej o 50 metrów. Wskaźnik logicznie wyklucza się tu z tarczą i jest umieszczony błędnie - powinien znaleźć się raczej przed Jasionną... ale w tej kwestii jest raczej jeszcze dużo do zrobienia
Pozdrawiam
Maciek
|
|
^Tomek_z_Kielc
Użytkownik lokalny

Napisanych postów: 142
Ostatni post: 2012-08-21 13:21:21
GG: 9425632

|
7. RE: Wskaźniki
|
Odpowiedz
|
2010-10-08 16:58:57 | URL: # |
|
Podróżując tu i ówdzie koleją (i piechotą po kolei) widzę powszechne stosowanie zwykłych drewnianych kołków jako słupków pod wskaźniki. Na linii Skarżysko Kam. - Tomaszów Maz. i pewnie kilku innych widuje się wskaźniki W4 wykonane ze zwykłej deski. Rozporządzenie dotyczące sygnalizacji mówi, że powierzchnia tarcz ostrzegawczych i wskaźników przy wąskich torach "może być wykonana z materiałów odblaskowych", ale nie narzuca takiego obowiązku. (Co innego krzyże św. Andrzeja - to już znaki drogowe podlegające ostrzejszym przepisom.) Sensowne i ekonomiczne wydawałoby się zatem wykonywanie wskaźników i tarcz we własnym zakresie, z wykorzystaniem zwykłych desek i farby - zawsze lepszy taki wskaźnik niż żaden, a przynajmniej nieciekawy dla złomiarzy. Oprócz oczywistej roli sygnalizacyjnej, kompletne wskaźniki przy torze robią dobre wrażenie na odwiedzających - w przeciwieństwie do zardzewiałej blachy sterczącej przy ulicy Przypkowskiego. Proponowałbym zacząć od ustawienia wskaźników W4 w Umianowicach i WW1 przed przejazdem w Hajdaszku - zwłaszcza, że do drogi mogą dojeżdżać drezyny. Oczywiście gotów jestem w wolnych chwilach pomóc w wytwarzaniu drewnianych wskaźników. W końcu wystarczy parę desek, piła, gwoździe i farba. Kołki można za parę złotych kupić w sklepach budowlanych albo wyciąć ze skrajni
Rowerzysta szynowy, inż. bud. kol.
http://tw_kolejofil.republika.pl
|
|
Wyświetlam 17 wiadomości na 2 stronach |
[<<<
1
2
]
|
|