Logo  
Menu
- Odpowiedz
- Spis wątków
- Napisz nowy wątek
- Spis kategorii
- Szukaj
- Zaloguj się
- Przypomnij mi moje hasło!
- Zarejestruj się
- Świętokrzyska Kolejka Dojazdowa

 
Witamy na forum dyskusyjnym Jędrzejowskiej / Świętokrzyskiej Kolejki Dojazdowej i Klubu jej miłośników! Zapraszam do poruszania wszelkich wątków dotyczących naszej kolejki, przedstawiania własnych pomysłów, przemyśleń, zastrzeżeń i wyrażania opinii o działalności. Tylko razem możemy dalej ją rozwijać, pozostawiając potomnym - nie zapominając przy tym o zobowiązującej historii, szacunku dla tradycji, pamięci dla pokoleń tworzących ją ludzi! W związku z problemami z robotami sieciowymi rozsyłającymi spam zmuszeni zostaliśmy do ograniczenia możliwości umieszczania nowych wątków tylko przez osoby zarejestrowane. Zapraszamy do nie ograniczonej niczym dyskusji.
Forum dyskusyjne Krakowskiego Klubu Miłośników Jędrzejowskiej Kolei Dojazdowej » Stowarzyszenie Miłośników Kolei Jędrzejowskiej » Zimowy pociąg spe... »

Strony, które warto odwiedzić
Wszystkie fora czyta aktualnie 1 osób
» Dodaj swoją reklamę «
- r e k l a m a -

Ostatnia wiadomość w wątku: 2010-02-06 13:25:11 napisana przez ~MK-waskotorowiec
Pokaż ostatnią wiadomość

Wyświetlam 26 wiadomości na 3 stronach [<<< 1 2 3 >>>]
^andy
Gość

1. RE: Zimowy pociąg specjalny z pługiem - przygotowania Odpowiedz
2010-01-17 22:57:49 | URL: #
    A może iść na całość i na 3 pługi ?

^Maciek
Moderator

Maciek

Napisanych postów: 236
Ostatni post: 2015-09-24 14:03:31
GG: 15656323


Napisz e-mail do autora Odwiedź stronę domową autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
2. RE: Zimowy pociąg specjalny z pługiem - przygotowania Odpowiedz
2010-01-18 16:56:00 | URL: #
    > Tylko ze przez tydzień czasu przejazdy mogą
> powrócić do stanu poprzedniego.

Zgadza się, dlatego czekamy na lekką odwilż by wszystko mogło nieco odtajać, potem jak się dobrze odkopie i odwodni nawet taki tygodniowo nieużywany przejazd będzie w miarę przejezdny, a jeśli nie to wygodniejszy do udrożnienia. Nawet jak nasypie śniegu to nie będzie już pod nim zasklepionej powłoki lodowej.

> Skoro przejazd może być trochę "oszukany"

Są dwie opcje - zapraszamy wszystkich jak wiesz na odśnieżanie i przecieranie szlaku tydzień wcześniej - wtedy będzie rasowy przejazd pługiem ze wszystkim co się z tym wiąże. Trzeba się będzie namachać łopatą, kilofem i kto wie czym jeszcze, wymarznąć, przemoknąć i przysłowiowo dostać w d... do tego po drodze wszystko się może zdarzyć - przy okazji zostawiając parę nabytych kilogramów. A potem przejazd dla wygodnych z fotostopami - do wyboru do koloru. W jednym wypadku zrzuta na paliwo, w drugim przypadku bilety - jak komu pasuje.

> można było by użyć pługa 802S-04 o ile da się
> zamontować z jednej stronie ponownie lemiesze.

Pług 802S-04 ośmielę się nazwać już historią. Po 20 latach stania w szopie jest dosyć wypatroszony, a poza tym nigdy nie nadawał się do konkretnej roboty na krzywych torach bo nie chciał się ich zbytnio trzymać. W swej karierze odbył tylko jedną jazdę roboczą do Pińczowa, przed którym minął się na centymetry z latarnia, po tym jak wypadł z torów dostarczając przy okazji nie lada gratkę obsłudze Od tej pory został wykorzystany w 2004 roku jako agregat prądotwórczy. W chwili obecnej i agregat został z niego przeniesiony do wagonu brankarda.

> Chyba na żadnej kolejce nie było przejazdów z tym
> pługiem.

Ostatnio u kolegów z Piaseczna jechał w składzie pociągu sylwestrowego, jednak też jako dawca mocy do oświetlenia wagonów o czym więcej na 750mm.pl

Pozdrawiam
Maciek

^andrzej2110
Użytkownik lokalny

Napisanych postów: 337
Ostatni post: 2013-03-29 11:57:40


Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
3. RE: Zimowy pociąg specjalny z pługiem - przygotowania Odpowiedz
2010-01-18 17:37:13 | URL: #
    Czyli na pług założyć lemiesze, pomalować i ustawić jako pomnik...
Przy śniegu grubości 5 cm to by się chyba nie wykoleił.

Widziałem foty z Piaseczna. I właśnie robił za agregat a nie pług.

^Maciek
Moderator

Maciek

Napisanych postów: 236
Ostatni post: 2015-09-24 14:03:31
GG: 15656323


Napisz e-mail do autora Odwiedź stronę domową autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
4. RE: Zimowy pociąg specjalny z pługiem - przygotowania Odpowiedz
2010-01-18 21:02:22 | URL: #
    > Czyli na pług założyć lemiesze, pomalować i
> ustawić jako pomnik...

Można, tylko komu się będzie chciało... szczególnie, że podczas demontażu lemieszy część zapieczonych sworzni została wycięta palnikiem. Zamiast szyb należałoby również wstawić blachę lub przyspawać przed nie ramki z siatką jak w radiowozie bo co jak co, ale szyby w Jędrzejowie to z reguły są systematycznie wybijane. Lepiej dla niego jak czeka sobie spokojnie w zamknięciu, aż ktoś wreszcie skróci jego cierpienia lub ustawi jako eksponat w dozorowanym muzeum na terenie stacji.

> Przy śniegu grubości 5 cm to by się chyba nie
> wykoleił.

Śniegu grubości 5 cm to on nawet nie zbierze, a wykolejanie powoduje niewielki ciężar i wysoko umieszczony środek jego ciężkości z uwagi na podwójną podłogę pod którą mieszczą się elementy hydrauliczne sterujące poszczególnymi skrzydłami, lemieszem etc. oraz geometria samego lemiesza, który nie nabiera śniegu na siebie tym samym nie dociska pługa do szyn niczym spojler dociskający z reguły samochód do drogi. Gdy ilość śniegu z obu stron jest równa jest ok, ale kiedy z lewej pojawi się zmarznięta zaspa, a z prawej nie ma nic jest problem.

Sorry znów takie małe OT wyszło


Pozdrawiam
Maciek

(2010-01-18 21:02:53) Wiadomość została zmodyfikowana
^andrzej2110
Użytkownik lokalny

Napisanych postów: 337
Ostatni post: 2013-03-29 11:57:40


Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
5. RE: Zimowy pociąg specjalny z pługiem - przygotowania Odpowiedz
2010-01-18 21:23:49 | URL: #
    Jak się to czyta to aż dziwne ze to jest najmłodszy rocznik na kolejce.

^Maciek
Moderator

Maciek

Napisanych postów: 236
Ostatni post: 2015-09-24 14:03:31
GG: 15656323


Napisz e-mail do autora Odwiedź stronę domową autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
6. RE: Zimowy pociąg specjalny z pługiem - przygotowania Odpowiedz
2010-01-18 22:24:23 | URL: #
    Udanych inaczej konstrukcji u nas w kraju nie brakuje, jak choćby popatrzeć na wagon 94a na tor normalny, z których jeden dogorywa na byłym trójkącie w Suchej Beskidzkiej. Był to wagon o dwóch jednoosiowych wózkach!!! Jak wypatrzył kolega Piotr S., którego pozwolę sobie zacytować:

"Zbudowane w ZNTK w Opolu w
ilości ponad 40 szt. (42?). Przeznaczone dla lokalnych linii PKP. Wagony
prawie od razu wykazały wady techniczne i zostały wycofane. W efekcie
trafiły do składów ratunkowych, roboczych a część wylądowała w
przemyśle, m.in. w Kopalni Maczki Bór."

Pług 802S to rasowy przykład na przerost formy nad treścią, szczególnie w wydaniu na wąski tor Wynika z tego, że nikt nie zadał sobie trudu dokładnego przetestowania prototypu tylko szybciutko wziął pieniążki za wdrożenie do produkcji, bo po transformacji systemowej nie wiadomo czy by się udało Szkoda, że jeszcze komputer nie został wprowadzony do podawania i kontroli parametrów pracy. Podobnie ma się sprawa z aktualnymi modyfikacjami lokomotyw... maszyniści jak widzą, że nikt nie słucha przyznają że przedtem na szlaku dało się jeszcze samemu naprawić to i owo, teraz trzeba czekać na serwis, a rewolucyjnych zmian w obsłudze nie ma

Pozdrawiam
Maciek


(2010-01-18 22:28:47) Wiadomość została zmodyfikowana
^Maciek
Moderator

Maciek

Napisanych postów: 236
Ostatni post: 2015-09-24 14:03:31
GG: 15656323


Napisz e-mail do autora Odwiedź stronę domową autora Napisz prywatna wiadomosc do tego autora
7. RE: Zimowy pociąg specjalny z pługiem - przygotowania Odpowiedz
2010-01-21 17:20:24 | URL: #
    ZMIANA TERMINÓW!!!

W związku z możliwą kolizją z pociągiem prowadzonym przez szacowne Tr5-65 z szacunku dla brutta nasz skromny składzik zwalnia mu tor - przepychamy obydwa terminy o jeden tydzień tj.:

- prace przygotowawcze na szlaku odbędą się w dniach 6-7 lutego 2010r wg. harmonogramu ustalonego wcześniej.

- zimowy pociąg specjalny wyjedzie na szlak Jędrzejów - Motkowice (wstępnie, ale w miarę możliwości może uda się dotrzeć do Umianowic - dokładną informację i plan fotostopów podamy zawczasu na stronie) w dniu 13 lutego o godzinie 10:00.

Zmiany umożliwią również lepsze przygotowanie, bowiem wg aktualnej prognozy w pierwotnym terminie 30-31 stycznia na prace przygotowawcze - mają być mrozy sięgające nocą -23 stopni, zatem wiele nie udałoby się i tak zdziałać.

Pozdrawiam
Maciek

~maciekkarol
Gość

8. RE: Zimowy pociąg specjalny z pługiem - przygotowania Odpowiedz
2010-01-24 13:17:06 | URL: #
    Jaka będzie odpłatność za imprezę ??? I do kiedy trzeba wpłacać ?

~MK-waskotorowiec
Gość

9. RE: Zimowy pociąg specjalny z pługiem - przygotowania Odpowiedz
2010-01-24 22:13:51 | URL: #
    D~maciekkarol napisaďż˝/a:
> I do kiedy
> trzeba wpłacać ?

Z pewnością ostateczny termin, to na stacji przed odjazdem pociągu, a o cenie niech się wypowiedzą organizatorzy.


^andy
Gość

10. RE: Zimowy pociąg specjalny z pługiem - przygotowania Odpowiedz
2010-01-24 22:58:25 | URL: #
    ^Maciek napisaďż˝/a:

> zawczasu na stronie) w dniu 13 lutego o godzinie
> 10:00.
>

Coniektórym pewnie skoliduje z Rock In Arena

Wyświetlam 26 wiadomości na 3 stronach [<<< 1 2 3 >>>]


Użytkownik: Gość
Status: Niezalogowany

Statystyki
Na forum jest 1 użytkowników. W tym: 0 zalogowanych, 1 gości
Na forum znajduje się 2446 wiadomości w 241 wątkach.

:: Odpowiedz :: Spis wątków :: Napisz nowy wątek :: Spis kategorii :: Szukaj :: Zaloguj się :: Przypomnij mi moje hasło! - Zarejestruj się

 
Forum dyskusyjne obsługiwane przez
free4web.pl - Darmowe narzędzia dla webmastera